בצל המתיחות ביחסים בין ישראל לפולין הותקף אתמול שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי, סמוך למבנה השגרירות הפולנית בתל אביב על ידי תושב הרצליה, בעל אזרחות פולנית בן 65, בן למשפחה ניצולת שואה. החשוד נעצר והובא לחקירה, ולאחר שהובא הבוקר לבית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו, הוחלט לשחררו למעצר בית.



בבית המשפט טען נציג המשטרה יוני הירשקורן כי החשוד הלך באמצע הרחוב במרכז הכביש בקצב איטי במכוון כאשר רכב של השגרירות הגיע וצפר לו על מנת שיזוז מהדרך. בתגובה חבט החשוד ברכב של השגריר, פתח את הדלת וירק בפניו של השגריר. 



סנגוריו של החשוד, דודו ג'והן ורומי קאופמן, טענו בבית המשפט כי "מדובר בסיפור שיצא מפרופורציה" וכי מרשם לא ידע כלל כי מדובר בשגריר ותגובתו הייתה אינסטנקטיבית כלפי רכב שצפר לו והבהיל אותו.



עו"ד ג'והן אמר ל"מעריב" כי "נראה שלמישהו יש רצון לנפח את הסיפור מעבר לגודלו האמיתי' ואלמלא היה מדובר בשגריר היה מדובר על מקרה של שני אזרחים שלא מגיע כלל לבית המשפט. מרשנו ביקר קודם לכן במשרדי השגרירות ולטענתו המאבטח כינה אותו 'יהודון'. זה הכעיס אותו ולאחר שיצא מהמשרדים טעון אירעה התקרית עם רכבו של השגריר. לטענתו, הוא ירק על הרצפה וזאת בניגוד לטענת השגריר שאמר כי הוא ירק על פניו". 




בתוך כך, ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי גינה את התקיפה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי: "ההתקפה הגזענית על השגריר אינה מתקבלת על הדעת. אנו לא מסכימים לכל מעשי שנאת זרים, הן כלפי דיפלומטים והן כלפי אזרחים אחרים".

בעקבות האירוע זומנה שגרירת ישראל בוורשה אנה אזארי לשיחת הבהרה. ממשרד החוץ של ישראל נמסר כי הוא מביע הזדהות מלאה עם השגריר הפולני ומזועזע לנוכח האירוע: "הסברנו שהנושא בהחלט חמור ונמצא בחקירת משטרה", נמסר ממשרד החוץ.