מניין ההרוגים בתאונות העבודה מאז תחילת השנה עלה הבוקר (ראשון) ל-35, זאת לאחר התאונה הקשה באתר בנייה ברחוב ז'בוטינסקי ביבנה, בה נהרגו ארבעה פועלים. ההרוגים, שלושה עובדים זרים מסין ומפעיל מנוף ישראלי, מצאו את מותם לאחר שמשקולות המנוף איתו עבדו, קרסו.
בעקבות התאונה הקשה הבוקר, בענף הבנייה ובמערכת הפוליטית ממשיכים לקרוא לנקיטת צעדי חירום בסוגיה. דן ורשבסקי, יו"ר איגוד המנופאים, מתח בראיון לכאן ב' ביקורת חריפה על המצב בענף הבנייה: "חוץ מהפועלים הזרים שעוברים הכשרה של שלושה ימים, אנשים לא עוברים הדרכה שנתית, לא הכשרה מתאימה. מספיקה תעודה ואתה פועל בניין, אין לימודים, אין הדרכה, אין לימוד חומר, וככה זה נראה".

עוד הוסיף בגל"צ: "הכתובת הייתה על הקיר. זה לא התאונה הראשונה בזמן הרכבה ופירוק של מנוף. חוסר פיקוח וענישה גורם לתוצאות מאוד קשות. צריך להכריז על מצב חירום. צריך לשנות את השיטה בדרך ההדרכה. כל סביבת העבודה בנויה כך שבאתר בנייה מנסים קודם להרים את הבניין ואז מסתכלים על ההיבט על הבטיחותי".

חברי הכנסת אבי ניסנקורן (יו"ר סיעת כחול לבן), אוסמה סעדי (חד"ש- תע"ל), מיכל רוזין (מרצ) ומשה ארבל (ש"ס), מקימי שדולת המאבק בתאונות עבודה, יצאו בקריאה משותפת בעקבות האסון לפתוח בחקירה פלילית ולסגור מידיית את האתר. "עד מתי תימשך אזלת היד בשמירה על בטחון העובדים בענף הבנייה", כתבו בהודעה, "חרף ההבטחות לאכיפת נהלי בטיחות, החמרות הענישה, ושיפור תנאי הבטיחות של העובדים, ההבטחות אינן מקויימות ופועלים ממשיכים להיהרג. אנחנו קוראים לממשלה לפעול באופן מיידי לאכוף נהלי בטיחות מחמירים, להוציא פקחים לאתרי בניה קיימים, ולעצור פעילות באתרים מסוכנים כדי למנוע הרג ופגיעה בפועלים נוספים. כמו כן, אנחנו דורשים לפתוח מיד בחקירה פלילית ולסגור לאלתר את אתרי הבנייה עד שיתבררו האחראים לאסון".
 
עוד כתבו כי "רק מתחילת שנת 2019 נהרגו 19 פועלים בתאונות בנייה ו-34 איש בתאונות עבודה. לפני חצי שנה, בעקבות מאבק של ההסתדרות, הכריזה הממשלה על שורת פעולות לקידום הבטיחות בענף הבנייה, אבל  אלו טרם יושמו בשטח וגם האכיפה טרם הוגברה. בינתיים, מספר ההרוגים במגמת עלייה וזמננו אוזל. אנו מתכוננים למאבק עיקש בכנסת הקרובה לסיום המחדל החמור, לא נרפה עד אשר ידע כל עובד בניין בצאתו לעבודה כי בסופו של יום הוא ישוב לביתו בשלום".
ח״כ אילן גילאון (מרצ), אמר בתגובה לקריסת המנוף: "החידלונות המתמשכים בטיפול במגפה שוב צפים, כאשר פועלים נוספים מתווספים לרשימה הבלתי נגמרת של קורבנות ״תנופת הנדל״ן״. אוזלת היד המתמשכת של הממשלה מול הקבלנים שמאפשרת את המערב הפרוע הזה, וזה עוד אחרי הבטחות על גבי הבטחות מהממשלה לטיפול בנושא, מעידים כי בעיניה דמם של הפועלים זול יותר מהנכס שאותו הם בונים".

יו"ר חד"ש תע"ל, ח"כ איימן עודה, ציין: "ארבעת הפועלים שנהרגו היום הם תוצאה ישירה של מדיניות, הזנחה וזלזול בחיי אדם. לא סתם הקורבנות הם האנשים המוחלשים ביותר בחברה, אלו שבעיני הממשלה חייהם שווים פחות מהקבלנים שמרוויחים על דמם".
ח"כ אחמד טיבי: "תאונות העבודה הם נטו מחדל בטיחותי ורשלנות פושעת. זלזול בחיי אדם. האם העובדה ש-90% מהקורבות הם פועלים ערביים (ועובדים זרים) היא הסיבה לכך? המחסור בפקחי בטיחות זועק לשמיים. מצד שני נרצח אתמול אדם בטמרה, ויסאם יאסין, ונורה ובוצע בו וידוא הריגה בסגנון המאפיה. לפני שבוע נהרג תופיק זהר בנצרת. כנופיות הפשע והנשק משתוללים ביישובים הערביים. המשטרה שהצליחה בנתניה ובנהריה נכשלת ביישובים הערביים במיגור הפשיעה וכולנו משלמים את המחיר".