חצי מיליון בני אדם צפויים לקחת חלק החל מהערב עד מחר בהילולת רבי שמעון בר יוחאי שמתקיימת לכבוד ל"ג בעומר בהר מירון. מהמשטרה נמסר כי הושלמה ההיערכות של שירותי ההצלה לקראת האירוע, בו נוטלים גם מד"א, כבאות והצלה, עזר מציון, איחוד הצלה, זק"א, רשות הטבע והגנים, פיקוד העורף ועוד. 
במשטרה ציינו כי כחלק מהפקת לקחים משנים קודמות ולמען הבטחת שלומם של המשתמשים בדרכים והעולים לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, הוחלט כי גם השנה ההגעה להילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות.
קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. השנה יופעל לראשונה מערך רכבות מתוגבר של רכבת ישראל עד לתחנת כרמיאל (הופץ לוח זמנים של הרכבות) ומשם הגעת המבקרים למירון באמצעות תחבורה ציבורית בתשלום. במסגרת ההיערכות הרחבה מתחם חניון תחנת רכבת כרמיאל ייסגר ולא תותר חניית כלי רכב פרטיים לציבור הרחב עד ליום שישי בשעה 04:00 לפנות בוקר.

הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים. כמו כן, אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים צבעון ופרוד. משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים, ללא תשלום. גם השנה יימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים: אדום, צהוב, כחול וירוק-כולל טרמינל 89 באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.
בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "פרוד" דרך צומת שבע(חנניה), או לחניון "צבעון" דרך צומת חירם (כביש 89) או לחניון "עין הוזים" דרך כיכר הזיתים (מחלף אליפלט/דלתון) ומשם יוסעו בהסעות "עזר מציון" עד לציון הרשב"י . 
הצירים הבאים נחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים החל מהיום בשעה 07:00 בבוקר ועד לסיום האירוע:
כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.
כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים (דרך צומת גוש חלב).
כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים.
כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים. 
היציאה מצפת לכביש 89.
כניסה לצפת תתאפשר דרך מחלף אליפלט וכביש 8900. יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900 לכיוון ראש פינה בלבד.
בנוסף, על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי ההילולה קיימת היתכנות לחסימת צירי התנועה הבינעירוניים הבאים:
כביש 65 - מצלמון לכיוון קדרים (עפ"י צורך).
כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים (עפ"י צורך).
הנחיות לתושבים/אורחים המתגוררים בסמוך למירון:
תושבים המתגוררים בסמוך למירון, יורשו לנסוע בצירים המפורטים, וזאת רק באמצעות הצגת תעודת זהות וספח עדכני בה יצויין מקום מגוריהם. אורחים שהזמינו חדרי אירוח/צימרים בישובים אלה יוודאו עם המארחים כי העבירו את פרטיהם העדכניים למועצה האזורית מרום גליל:
אשכול ישובי צפת: (צפת, עכברה, כדיתא, עלמה, דלתון וביריה) כניסת כלי הרכב תתאפשר רק דרך מחלף אליפלט, צומת ראש פינה, צומת דלתון ועד כיכר עין זיתים בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.
אשכול ישובי גוש חלב: (צבעון, גוש חלב, ספסופה, אור הגנוז ,בר יוחאי ומושב מירון) כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת צבעון וצומת גוש חלב ועד לצומת בר יוחאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.
אשכול ישובי חנניה: (עין אל אסד, פרוד, אמירים, שפר וכפר שמאי) כניסת כלי רכב תתאפשר דרך צומת שבע(חנניה) ועד לצומת כפר שמאי בלבד - לא תתאפשר כניסה של רכבים מצמתים אחרים.