הוועדה המחוזית צפון, החליטה השבוע ברוב של 9 בעד ו – 2 נגד (נציג רשות מקרקעי ישראל ונציג משרד התיירות) לתמוך בעמדת הוועדה המקומית, המתנגדת לתכנית להקמת כפר נופש בחוף בצת ולהתנגד גם כן לתכניות הבנייה.



בפרוטוקול הישיבה שפורסם היום (רביעי) התברר בנוסף, כי הוועדה החליטה להקפיא את האפשרות להוציא היתרי בנייה לתכנית לשלוש שנים. חברי הוועדה המחוזית קבעו בין היתר בהחלטתם: "הוועדה סבורה הוועדה כי עם שינוי הנסיבות התכנוניות ותפיסת התכנון עם השנים, שיקול הדעת בנוגע לסביבה החופית מחייב כיום להימנע כמעט לחלוטין מבינוי באזור חוף הים... זכויות בנייה אשר אושרו בתכניות הישנות, אינן מתאימות לסטנדרטים של היום ויש להמירן בזכויות בנייה הנמצאות באזורים המתאימים לכך. התכנית הנדונה נשענת על תפישה מיושנת שלא מתחשבת ברגישות הסביבתית של שטח חזית הים ומציעה הקמת אגם מלאכותי וסביבו כפרי נופש בהיקפים גדולים, באופן שייצר פגיעה קשה בסביבה, בניגוד למגמות התכנון הקיימות ואף עלולה להביא לפגיעה קשה בתכנון הנרקם כיום לחזית חוף הים".



מהחברה להגנת הטבע, שהובילה בשנים האחרונות את הפעילות לשמירת חוף בצת, ביחד עם תושבי האזור, נמסר: "חוף בצת הוא מהחופים היפים, המיוחדים והחשובים בישראל, גם מבחינת ערכי טבע ונוף וגם מבחינה ציבורית. חוף בצת צריך להישאר חוף פתוח, חופשי, טבעי וללא כל בנייה מיותרת ומזיקה. נקודה. החברה להגנת הטבע מברכת את הוועדה המחוזית צפון על החלטתה". החלטה זו מצטרפת לפרק בתכנית המיתאר הארצית תמ"א 1 שאישרה השבוע המועצה הארצית לתכנון ובנייה ולמעשה הסירה כל אפשרות של פיתוח מלונאי מסוג זה בעתיד בשטחי חופי הים, בגדר מהפכה תכנונית של ממש לטובת הסביבה.



בתוך כך, אישרה המועצה הארצית לתכנון שלב נוסף לביטול המלון שתוכנן בשמורת הטבע עמק ססגון שבבקעת תמנע בערבה אשר יועתק למבואה הדרומית לאתר, אזור שהינו בעל רגישות סביבתית נמוכה. המועצה אישרה את השינוי בתוכנית המתאר המחוזית ובמינהל התכנון מדגישים כי למהלך זה קיימת כעת הסכמה רחבה של מרבית הגורמים הארציים והמקומיים.



חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' (כחול לבן), אמרה בתגובה: "קיבלנו בשורה נהדרת ליום הסביבה הבינלאומי שחל היום: לא יוקם כפר נופש על חוף בצת. החוף הזה הוא אחד מאחרוני החופים הפתוחים של ישראל, הוא מהווה איזור אקולוגי ייחודי בין היתר בשל היותו אתר הטלה  של צבי ים. אין שום הצדקה להחריב נכסים סביבתיים ואקולוגיים ציבוריים שכאלה לטובת קידום מיזמי נדל"ן, וצריך לדאוג שגם בתום מועד הקפאת היתרי הבנייה בעוד 3 שנים, החלטה זו לא תשתנה. כל הכבוד ל החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, אדם טבע ודין ותושבי האיזור על פעולותיהם לשמירת החוף".