בחודש נובמבר 2018, לפני שמונה חודשים, פרסם משרד התחבורה הודעה לעיתונות. בהודעה מפורטות תכנית לשדרוג כביש 90, מהגליל ועד אילת. על פי ההודעה, שדרוג הכביש יכלול את הפיכתו של כביש 90 והדרכים המתחברות אליו לכבישים דו מסלוליים, בעלי שני נתיבים לכל כיוון. שדרוג כביש 90 מקטורה ועד צומת הערבה יבוצע באמצעות המגזר הפרטי. התכנית תובא לאישור ראש הממשלה, בנימין נתניהו והממשלה.



מאז פרסום ההודעה, גבה הכביש את חייהם של עוד שבעה בני אדם, שתיים מהם ילדות בנות שמונה וארבע, שנהרגו הבוקר (חמישי) בתאונה סמוך למושב פארן בערבה. "בחודש נובמבר 2018 פרסם שר התחבורה והבטיחות בדרכים הצהרה כי בכוונתו להפוך את כביש 90 לחוצה ישראל מזרח כחלק מתכנית לאומית אסטרטגית לשדרוג כביש 90", ציין ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק. "עד היום לא ברור מה בוצע מאותה תכנית, אם בכלל. משרד התחבורה והבטיחות גורר רגליים ואנשים ממשיכים להיפגע בכביש הדמים הזה אשר סובל מתשתית לקויה, כזו שאיננה סלחנית לטעויות הנהג".



במשרד התחבורה סירבו להתייחס לשאלת מעריב האם החלו העבודות לשדרוג הכביש והאם שר התחבורה, ישראל כץ, הביא אותה לאישור הממשלה. דובר המשרד מסר בתגובה כי יחד עם חברת נתיבי ישראל "גיבשו לפני כשלושה חודשים תכנית לאומית לשדרוג כביש 90, מאילת ועד לאצבע הגליל, בעלות כוללת של יותר מ-15 מיליארד שקלים. התכנית כוללת את הפיכתו של ציר 90 מכביש חד מסלולי לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון.



צילום: מועצה אזורית ערבה תיכונה



"מדובר במגה פרויקט הכולל תכנית לטווח הארוך, הבינוני והקצר. המיזם הענק על שלושת שלביו ידון לקראת דיוני התקציב ותכנית החומש של חברת נתיבי ישראל. "במקביל, הורה השר כץ להנהלת משרדו וחברת נתיבי ישראל לקדם תכנון ראשוני לשדרוג כביש 90 והדרכים המובילות אליו. על פי התכנית, לאורך הכביש יוצבו תמרורי אזהרה בולטים, שר התחבורה הורה לנתיבי ישראל לזרז את ביצועם 17 פרויקטים של מוקדי סיכון ופניות שמאלה לאורך כביש 90, בהיקף של 170 מיליון שקלים, המקודמים כיום על ידי החברה".