מיליון שקל. זה הסכום שהקצתה עיריית ירושלים עבור אירוע מחווה שקיימה ביום חמישי לרגל יום הולדתו ה־80 של הזמר יהורם גאון. האירוע, שהתקיים ברחבת כיכר ספרא, התקיים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. עוד נכחו ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שלומי שבת, יובל דיין, דוד ד'אור, הפרויקט של רביבו, קובי אפללו, גלית גיאת, רוחמה רז, ענבל גרשקוביץ, עופר כלף, שרה'לה שרון וסיון רהב מאיר.
 
בין שאר המליצות ששזר ראש העירייה משה ליאון בנאומו עבור הזמר הוותיק, הוא אמר לגאון: "הערב בחרנו, אנחנו הירושלמים, להעניק לך יהורם קצת ממה שאתה מעניק לירושלים. להצדיע לך עם מיטב משיריך, עם הגיעך לגיל גבורות". אלא שהמחווה, כך מתברר, אינה רק בהצדעה עם מיטב השירים, כפי שאמר ליאון. הירושלמים, שלא ידוע אם בחרו בכך, "הצדיעו לגאון" בסכום לא מבוטל כלל ועיקר.
 
בתשובה לפניית "מעריב" לעיריית ירושלים בבקשה לקבל מידע על הסכומים שהושקעו באירוע, על הגורמים המממנים, ועל יעדי התקציב, נמסר מהעירייה כי מדובר בתקציב כולל של מיליון שקל. "העלות מומנה דרך נותני החסות והשותפים. נותני החסות והשותפים באירוע היו תאגיד השידור כאן, משרד ראש הממשלה ועיריית ירושלים". העירייה לא ציינה בתגובתה כיצד התחלק הסכום בין הגורמים השונים. 
 

למרות תגובה זו, תאגיד השידור כאן הכחיש כל קשר לאירוע. "התאגיד לא לקח חלק במימון האירוע ולא בהפקתו", נמסר מדוברות כאן. ממצא דומה העלתה בדיקה מול משרד ראש הממשלה, שמצדו הכחיש כל קשר לאירוע, למעט בפן הכרוך בסידורי האבטחה. 

מעיריית ירושלים טרם נמסרה תגובה.

אירוע יום ההולדת ליהורם גאון. צילום: אריה לייב אברמס