פרשת מותו של סלמון טקה (19) בן העדה האתיופית, בקריית חיים, הבעירה אתמול את השטח באזור חיפה והקריות, כאשר אלפים מבני העדה יצאו במהלך היום להפגנות מחאה באזור, תוך שהם מבעירים פחי אשפה וצמיגים, חוסמים במשך שעות צירי תנועה מרכזיים וניצבים בפתח תחנת המשטרה זבולון בקריאות "מדינת משטרה". המפגינים טענו כי מדובר ב"רצח בשירות החוק" והוסיפו בקריאות "דם אתיופי לא הפקר". 

מהמשטרה נמסר כי במהלך המחאה המתקיימת מול תחנת משטרת זבולון, החלו מאות מפגינים ליידות אבנים, בקבוקים וזיקוקים לעבר השוטרים הנמצאים במתחם וכתוצאה מכך 3 שוטרים נחבלו בפניהם ובגופם ומקבלים כעת טיפול רפואי. המשטרה פיזרה את המפגינים לאחור ע״י שימוש ברימוני הלם.

במקביל למחאה בקריית אתא, הפגנות נוספות התקיימו הערב בדרום ובמרכז, כאשר במסגרת זו נחסם צומת אשקלון צפון בשני הכיוונים, בעוד שכביש 25 נחסם לתנועה מצומת נתיבות לצומת בית הגדי בשני הכיוונים, וכביש 40 נחסם לתנועה מצומת עקרון לצומת נען בשני הכיוונים. בתוך כך, הכניסה הדרומית לאשדוד נחסמה בצומת מנחם בגין - משה סנה. כביש 4 מחלף יבנה בשני הכיוונים, כביש 2 מחלף קיסריה נחסם בשני הכיוונים, כביש 4 מחלף ראשל"צ בשני הכיוונים. 
דללין דסטאו, שסיים רק לפני כשבועיים כיתה י"ב ופעיל חברתי, אמר ל"מעריב" כי אירוע זה, המצטרף לשורת אירועים ארוכה בהם הופעלה אלימות חריגה כלפי בני העדה ע"י שוטרים, גורם לו לחשוב האם הוא לא אזרח סוג ב'. "רק לפני ימים ספורים נאמתי בכנס צעירים וסיפרתי אודות התרגשותי לקראת הצעד המשמעותי ביותר בחיי - גיוסי לצבא ההגנה לישראל", אומר דסטאו, "תמיד בערו בי הנחישות והרצון העז לשרת בגאווה את המדינה, אבל לצערי הרב, האירוע של אמש בו נורה למוות צעיר בן העדה האתיופית, שוב בידי שוטר משטרת ישראל, מעורר בי ספקות ולבטים. האם התחושה שלי ושל בני עדתי שהם חלק מהמדינה ומעם היא מוטעית? מדוע שוב ושוב אירועים דוגמת האירוע הזה חוזרים על עצמם? מדוע היד של רשויות האכיפה כה קלה על ההדק כשמדובר ביוצאי אתיופיה? לדאבוני היום עולות בי מחשבות האם אני טועה בקריאתי לצעירים בני העדה, לשרת את המדינה נאמנה כאשר המדינה מפנה להם עורף".

צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

על פי החשד, טקה נורה למוות בתקרית שהתרחשה ביום ראשון בלילה, בה היה מעורב קצין משטרה. אתמול, קיבלה השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב, את ההסכמות אליהן הגיעו נציגי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבפרקליטות עם פרקליטו של קצין המשטרה, עו"ד יניב נדשי, והורתה על שחרורו למעצר בית מלא בן 15 ימים באזור המרכז, כשהוא תחת מפקח ושוטרים האמונים על אבטחתו זאת לאחר שהוגדר על ידי המשטרה כמאוים. עוד חייבה השופטת את קצין המשטרה לחתום על התחייבות עצמית בסך 5,000 שקלים וכן אסרה את יציאתו מהארץ. שלשום בלילה, לאחר שסיים לקבל טיפול רפואי בבית החולים נעצר קצין המשטרה על ידי חוקרי המח"ש בחשד לעבירת הריגה. 
 
חוקרי מח"ש שהגיעו לזירת האירוע אספו ממצאים מהזירה, קיבלו לידיהם את נשקו האישי של הקצין וגבו עדויות ראשונות, ממנו ומעדי ראייה שהיו במקום.

ל"מעריב" נודע כי לטענת קצין המשטרה, הוא הלך עם אשתו ושלושת ילדיו, שהקטן בהם בן 5 חודשים לכיוון הגינה הסמוכה לזירת האירוע. לדבריו, הוא זיהה תחילתה של קטטה בין מספר צעירים לנער קטן יותר. כדי למנוע התדרדרות הוא ניסה להפריד בין המעורבים. "הם מתעמתים איתו מילולית והוא הזדהה כשוטר. ברגע זה, לטענתו הם התחילו לידות אבנים גדולות לעברו והוא חש סכנה לחייו ושלף את האקדח", סיפר.
 בעדותו של הקצין עולה כי הוא ביצע ירי בודד לעבר הקרקע על מנת להרתיע את הצעירים, אולם הכדור ניתז לרוע מזלו מהכביש לעבר טקה ופגע בחזהו. חוקרי המשטרה שפעלו בזירה אכן איתרו את סימן הנקב באספלט, מה שמעיד לכאורה על פגיעה של כדור בכביש. חוקרי המח"ש אספו מספר מצלמות מהסביבה, אך לא ידוע האם האירוע מתועד באחת מהן.

צילוםף מאיר ועקנין, פלאש 90

 עוד נודע ל"מעריב" כי לאחר שחרורו של הקצין למעצר בית, הוא הובא לחקירה במח"ש שארכה מספר שעות ורק לאחר מכן הועבר למלון במרכז הארץ, בו ישהה תחת השגחה צמודה. במקביל, נודע כי חוקרי מח"ש גבו עדויות מחלק מהנערים שהיו בזירה, ונעשים מאמצים לאתר צעירים נוספים. לטענת חלקם, הקצין ירה לעברם שתי יריות. סתירה זו בין העדויות תיבדק, שכן יש לה השלכות רבות על החקירה ותוצאותיה. 
 
בנוסף, במח"ש ממתינים לדו"ח הפתולוגי מהמכון לרפואה משפטית, שם נותחה גופתו של סלמון. מעבר לדוח הפתולוגי במח"ש מחכים גם לממצאי המעבדה הבליסטית, שתסייע לבדיקה בהקשר לירי מנשקו של הקצין. ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, שהגיע למחוז חוף שם וניפגש עם סגל הפיקוד במטרה לעמוד מקרוב אודות האירוע, אמר: "משטרת ישראל משתתפת בצערה של משפחת טקה על האובדן הטראגי. מדובר באירוע שתוצאותיו קשות ולפיכך מתחייבת בדיקה מעמיקה ויסודית. על כן החלה חקירת מח"ש. אני פונה להנהגת קהילת הישראלים יוצאי אתיופיה, לעשות ככל יכולתם לרסן את הלהט ועוצמת".