סינדרום ידוע מראש: התמונות הקשות, התיאורים המחליאים והסרטונים הקשים של הגננת כרמל מעודה הציפו בכל מקום אפשרי, בין אם בשיח הציבורי ברחוב וברשתות החברתיות, את תחושת הצורך בנקמה בגננת ובבני משפחתה, אשר עלה כי הם היו עדים לחלק מהמעשים לכאורה, והתעלמו. הבוקר (שבת) עולה החשד כי בית משפחתה של מעודה בראש העין הוצת. 


שריפה בבית הגננת המתעללת. צילום: דוברות המשטרה

השריפה פרצה בשעות הבוקר המוקדמות, ושכנים סיפרו ל"מעריב" כי "בשעה 05:50 נשמע קול חריקה של רכב, ושניות לאחר מכן, החלו להישמע פיצוצים. מיד אחר כך המקום החל לבעור, בתחילה בער המחסן שנמצא בחזית הבית, ומשם התפשטה האש במהירות לקומה הראשונה והשנייה, ולמבנה עץ, שם פעל המשפחתון", כך אמרה שכנה מאחד הבתים הסמוכים. 



לדברי השכנה, האירוע עצמו התרחש כשבני המשפחה נמצאו בבית, ולאחר שהבחינו באש נמלטו מהמקום בבהלה לבתי השכנים באזור. שכנים אחרים מציינים כי במחסן של אבי המשפחה היו חומרי בעירה, דבר שכנראה תרם להתפשטות המהירה של האש. שכן שהיה באזור השריפה אמר כי "האירוע היה יכול להסתיים באסון כבד".



צילום: דוברות המשטרה



בנוסף, שכנים שיצאו בעקבות השריפה סיפרו עוד כי "תוך שניות נחשפנו לבהלה גדולה. ילדים רצו מפוחדים החוצה. אבא של כרמל ניסה עם צינור השקייה לכבות את האש אבל ההתלקחות הייתה מהירה מאד והם התחילו לברוח. בעקבות השריפה נותק החשמל בכל הסביבה, ומדובר בבתים פרטיים ולא מעט משפחות דתיות, כשכל האוכל של שבת על הפלטה יתקרר".



כוחות הכיבוי שהגיעו למקום תוך זמן קצר, בפיקודו של מפקד טפס"ר משנה איציק עוז, פעלו לכיבוי השריפה שהתפשטה, וכעת עוסקים בחקירת נסיבות האירוע. חוקרי המשטרה והכבאות גובים עדויות מבני המשפחה ומהשכנים באזור. נכון לעת הזו, אין מסקנות סופיות, אך מסתמן כי אכן מדובר בהצתה.



מסביב לבית ההורים של הגננת התקבצו הבוקר כמה עשרות אזרחים ומחו נגד המשפחה. המפגינים הגיעו ככל הנראה לאחר פרוץ השריפה. בין המתקהלים סביב ביתה של המשפחה, אמרו האזרחים כי מדובר באירוע חמור, אך הוסיפו כי התנהגותה של הגננת המתעללת חמור פי כמה. אזרחים נוספים באזור מספרים כי הדבר היה צפוי, שכן הגננת הצליחה לייצר כעס גדול בקרב הציבור. 



צילום: אלון חכמון



צילום: דוברות כבאות והצלה



עו״ד בנימין מלכא, המייצג את ההורים של ילדי הפעוטון, אמר: "מהיכרותי עם הורי הילדים, אני יכול לומר, בפה מלא ובלב שלם, כי מדובר באנשים נורמטיביים. הם כעוסים ומזועזעים עקב הפשעים החמורים אשר בוצעו כלפי ילדיהם, כלפי פעוטות, אך אינם עבריינים ואין לי ספק שחקירה מעמיקה תוליד מסקנה כי להורי הילדים אין קשר לשריפה.



בטוח כי משטרת ישראל תבצע עבודתה ותחקור את האירוע ואת כל מי שייתכן וחשוד במעשה, לרבות בני משפחתה של הגננת המתעללת. אציין כי נוסיף לעמוד על זכויות נפגעי העבירה, הפעוטות, אולם, נפעל בדרך חוקית ומקובלת וללא כל גילויי אלימות".



עו"ד גיא עין צבי, שמייצג את כרמל מעודה מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר: "אנו מבינים את הכעס והכאב של ההורים, אבל נחצה קו אדום. אנשים לקחו לידיהם את החוק, פעלו בבריונות וסיכנו חיי אדם. את המשפט נגד כרמל יש לנהל בבית המשפט ולא בכיכר העיר. על משטרת ישראל לפעול באופן מיידי לעצור את האיומים והפגיעה במשפחה". 



הערב תוכננה הפגנת הורים נוספת מול בית הוריה של כרמל מעודה, שם נמצא הפעוטון, אך בעקבות השריפה הבוקר המשטרה לא אישרה לקיים את ההפגנה. מחר יתקיימו מחאות הורים ברחבי הארץ בשעות הערב.  



התעללות בפעוטון. צילום מסך


כזכור, פרשת הגננת הדהימה גם את מערכת המשפט וגם את ההורים. הסרטונים המראים את ההתעללות פורסמו לראשונה בחמישי האחרון ועוררו את הזעם בציבור ובהורים בפרט. 
 
בסרטונים שהופצו ביום חמישי נראה כי הוריה של מעודה נמצאים בגן בחלק מהמקרים שהיא תקפה את הילדים, אולם הם לא התלוננו, מה שהעלה את חמת הזעם נגדם. 

כידוע, הגננת נעצרה בעקבות תלונה של הורים, שטענו כי בנם הוכה על ידי מי שהייתה אמורה להיות המטפלת שלו במשפחתון. בלשי וחוקרי המשטרה שהגיעו למשפחתון, הצליחו על פי הנטען למנוע ממעודה למחוק סרטונים שתועדו במצלמות האבטחה, אותם התקינה בעצמה. חוקרי המשטרה אספו את המצלמות, ולאחר שעות ארוכות של צפייה נחשפו למעשים חמורים ומחליאים לכאורה שביצעה המטפלת נגד הפעוטות עליהם הייתה אמורה להשגיח.

בדיונים הקודמים התבטא בית המשפט כמי שלא זכורים לו סרטונים ברמת התעללות שכזאת. בחלק מהסרטונים נצפית מעודה כשהיא כובלת לאחור את שתי ידיו של פעוט, ודורשת ממנו לאכול מצלחת. במקרה אחר סטרה והדפה פעוט, בעטה בו בעודו שרוע על הרצפה ותקפה חסרי ישע ללא רחמים.