שופטי בג"ץ החליטו היום (שני) לקבל חלקית את עתירתו של ראש עיריית טבריה רון קובי ולדחות את השימוע לפני הפיטורים הצפוי לו לתחילת חודש אוקטובר. שר הפנים אריה דרעי צריך להשיב תוך שבוע אם המתווה שהוצע על ידי השופטים מקובל עליו. כזכור, ראש העיר קובי עתר לבג"ץ לאחר שלא הצליח לגבש רוב קואליציוני בעיר ולאשר את התקציב, בעקבות כך על פי חוק משרד הפנים החל בתהליך הדחה לקובי וזימן אותו לשימוע לקראת פיטוריו. 
לטענת קובי מדובר בצעד שערורייתי. קובי, בצעד נדיר החליט לייצג את עצמו בדיון בבג"ץ ופתח במונולוג: "עצם הבחירה שלי לרשות עיריית טבריה התבססה על היריבות עם שר הפנים. המצב אליו הגענו קרה בגלל אותה יריבות". לדבריו, "דרושה הגנה ממשית לדמוקרטיה הישראלית. נבחרתי לראשות העיר ומהיום הראשון אני מרגיש כוחות אופל מלפניי ומצדדיי מנסים לתקוע מקלות בגלגלים. העניין של השימוע, אנו רואים שקמה קבוצה מאורגנת ופעילה ושמה מטרה להוריד ראש עיר. הדרך הפשוטה נגד עיניהם היא אי העברת תקציב, סעיף 206 והפכו אותו למוקד ומהות כל עניין שלטון עיריית טבריה". 
לטענתו, 5 פעמים הוא ניסה להביא לדיון במועצת העיר את התקציב "ובלי הסברים, בדיונים המאוד ארוכים, 4-5 שעות לא היה דיון קונקרטי על סעיפים והיה סוג של ניסיון למשוך את הזמן להביא למצב שהתקציב לא עובר". קובי הוסיף "אני לא מעל החוק, החוק קבע שימוע, אז מגיע לי שימוע. אני רואה שהיועמ"ש קובע סייגים לממשלת מעבר, אנו מרגישים שאריה דרעי, שר הפנים עושה לעצמו דיל, מאיפה התעוזה? לקרוא תיגר על הדמוקרטיה בטבריה והדמוקרטיה הישראלית".

לטענתו, לא ייתכן שר הפנים יערוך לו שימוע בממשלת מעבר. השופטים קיבלו את טענתו של קובי כי מדובר בניגוד עניינים חמור לאור היריבות האידאולוגית והפוליטית בין השניים, והציעו כי השימוע יידחה עד לאחר הבחירות.
 
השופט מני מזוז אמר בדיון כי "בעיניי לא מתקבל שימוע בתנאים הנוכחיים. אך האינטרס הציבורי הוא העיקר, במקום המועצה הלעומתית שסירבה לאשר תקציב, תמונה וועדה של עובדי מדינה שחזקה עליה שתפעל ויחד עם ראש העיר שנבחר על ידי התושבים, היא בינתיים תנהל את ענייני העיר והשימוע ימתין חודשיים, חודשיים פלוס ואז ניתן יהיה לבחון".
  
כאמור, השר דרעי ביקש שבוע ימים כדי להשיב אם הוא מסכים למתווה שהציעו השופטים.