בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל היום (ראשון) את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה ומרכזים לקהילה והתחדשות שכונות בעפולה ופסק לטובת העותרות שלא לאפשר את קיומו של את הופעתם של הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל שהייתה אמורה להתקיים בהפרדה מגדרית ותוכננה להתקיים ביום רביעי הקרוב.

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים אמרה לאחר הפסיקה: "עשינו היום עוד צעד משמעותי כדי להבטיח את מעמדן וזכותן של נשים להיות נוכחות ושוות בכל מרחב ציבורי. לא ייתכן שבמרחב הציבורי ובמימון ציבורי אבא לא יוכל ללכת עם הבת שלו למתנפחים ואמא תופרד בכניסה לפארק ציבורי מהבנים שלה, כפי שהיה אמור להיות באירוע בעפולה. לכן עתרנו נגד עיריית עפולה. לא משכנו את העתירה מכיוון שהעירייה סירבה להודיע מפורשות שלא תהיה הכוונה בפועל להפרדה מגדרית באמצעות הצבת מחיצות על ידי ההפקה או צד שלישי המעורב באירוע, או הצבת שלטים המורים על הפרדה". 

את העתירה הגישה שדולת הנשים לאחר שנודע כי בפרסומים של האירוע נכתב במפורש "האירוע מיועד למשפחות בהפרדה מלאה" ומתנוססים עליו שמות בכירים בעירייה: ראש העיר אבי אלקבץ וסגן ראש העיר צורי כהן. "לפני הגשת העתירה פנינו במכתב רשמי לראש העיר והדגשנו כי מעורבות העירייה באירוע בהפרדה בין גברים ונשים מנוגדת להחלטת ממשלה בנושא ודרשנו לבטל את המופע במתכונתו הנוכחית המדירה. משלא נעננו החלטנו להגיש עתירה מנהלית דחופה על מנת שלא לאפשר את קיום האירוע המפלה" מדגישים בשדולת הנשים. 
 
בעקבות עתירת שדולת הנשים הגיבה עיריית עפולה כי "העירייה קיבלה את עמדת היועמ"ש ולפיכך הורתה להסיר מהפרסומים לאירוע את נושא ההפרדה המגדרית". עו"ד חגי קלעי, עו"ד גלי זינגר ועו"ד מרים זלקינד המייצגים את העותרות, הוסיפו: "המרחב הציבורי צריך להיות פתוח לכל, ללא הפרדה. אין לקבל את ניסיונה של עיריית עפולה להצהיר על מחויבות לשיוויון ולהתנער מהפרדה על בסיס מין, ובאותה נשימה לקרוץ שתאפשר אכיפה של ההפרדה על ידי גורמים פרטיים".

בפסיקת בית המשפט נכתב: "אני אוסר על ביצוע הפרדה מגדרית על רקע של מין, גזע או כל מגדר אחר במהלך האירוע. כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי לפי שיקול דעתו לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם מארגן אחר באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי. כן אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה כאמור. אין באמור לעיל כדי למנוע מכל אדם בקהל החפץ מרצונו החופשי לשהות במקום מסוים באזור האירוע, כדי לשהות בו".

"ההחלטה - אנטי דמוקרטית"

במפלגות החרדיות הגיבו בחריפות להחלטת בית המשפט לקבל את העתירה. סגן השר מאיר פרוש אמר בתגובה לפסיקת בית המשפט המחוזי בנצרת: "החלטת בית המשפט בנצרת בעיצומו של יום תשעה באב, מגלמת בתוכה את כל הקשור לשנאת חינם שהביאה לחורבן הבית והינה אנטי דמוקרטית - אנו נפעל להגבלת כוחו של בית המשפט בישראל".
 

סגן שר האוצר יצחק כהן בתגובה להחלטת ביהמ״ש: "השלב הבא של פסיקות בתי המשפט בישראל יהיה לבטל את עזרת הנשים בבתי הכנסת בישראל מה שהם לא יעיזו לעשות במסגדים. משום מה בתי המשפט בישראל מתוך בורות וחוסר ידיעה בסיסי במושגים ביהדות, מרגישים חובה לקעקע כל דבר שבקדושה שקשור למורשת ישראל״

חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר בתגובה כי "ביהמ"ש בפסיקתו שוב הוכיח כמה הוא מפלה ומונע משנאה כלפי המגזר החרדי. דווקא ביום ט' באב בחר השופט לתת יד לאותם קבוצות שמטרתם לגרום לקרע בעם. קביעת ביהמ"ש היא אות קלון לדמוקרטיה וכפייה אנטי חרדית מובהקת".