תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב: עיריית תל אביב תגבש בשבועות הקרובים תכנית להפעלת קווי אוטובוס בסופי השבוע, בדומה לקווים שכבר פועלים בעיר השכנה רמת גן. על פי התכנית, העירייה תוציא מכרז להפעלת ארבעה או חמישה קווים שיפעלו בערבי שישי ובשבתות. רשת האוטובוסים תחבר בין שכונות עבר הירקון למרכז העיר ובין יפו ושכונות בדרום ובמזרח העיר. בין השכונות בהן ינועו אוטובוסים עירוניים בשבת יהיו רמת החי"ל, המשתלה, רמת אביב, פלורנטין, יד אליהו וחלק מכפר שלם.



במקביל, גם נבדקת אפשרות להפעלת קווי אוטובוסים מטרופולינים, שיחברו בין ערים בגוש דן. שיתוף הפעולה בין הרשויות הוצע על ידי עיריית רמת גן וכבר התקיימו מגעים עם עיריות תל אביב וקרית אונו.



סגן ראש עיריית תל אביב, ראש סיעת "חילונים ירוקים" עו"ד ראובן לדיאנסקי, אמר: "סוף-סוף תהיה תחבורה ציבורית בשבת. הסיעה בראשותי מובילה את האג'נדה החילונית בתל אביב ואחד מהנושאים המרכזיים בה הוא הפעלת תחבורה ציבורית בסופי שבוע שתהיה מידתית ולא מזהמת. בחודשים האחרונים גם אני הגשתי לראש העירייה, רון חולדאי תכנית סדורה של חיבור שכונות הצפון, הדרום ויפו למרכז העיר. אני מברך את חולדאי על הכוונה להפעיל, תוך מספר שבועות, תחבורה מטרופולינית ורחבה שתיתן מענה בשבת לתושבי תל אביב ולתושבי ערי גוש דן שרוצים להגיע לעירנו. כממונה על תחום איכות הסביבה וקיימות בעיר בכוונתי לפעול לכך שיהיו אוטובוסים חשמליים ו/או ידידותיים לסביבה בשבת על מנת למנוע מפגעי רעש וזיהום אוויר".



מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי התכנית עדיין מצויה בשלביה הראשונים, ובמידה ותצא לפועל תוציא העירייה הודעה רשמית.