הטרגדיה בחוף זיקים: מאות בני אדם ליוו הערב (רביעי) את אשר חזות, הנער בן ה-14 שנהרג הערב לאחר שנפגע מברק אתמול יחד עם בני משפחתו, בדרכו האחרונה. רבה הראשי של באר שבע, הרב יהודה דרעי, דיבר בלווייתו של הנער ואמר "אי אפשר שאירוע כזה יעבור עלינו בלי שכולנו נתעורר. אשר הקטן לא נפטר מזקנה או מתאונת דרכים. הוא נלקח לקדוש ברוך הוא ישירות. זה קורבן ציבור".

בנוסף לרב דרעי, גם ראש הישיבה בה למד חזות דיבר בלווייתו, וסיפר על דבקותו של בן ה-14 בלימודיו. "אשר היקר עלה בסערה השמיימה אחרי יום כיפור טהור. הוא החליט לבוא לישיבה ולמד ללא הפסקה עם חשק גדול לתורה. הוא דיבר בדבקות מיוחדת ואמירה גדולה. זה צער גדול מאוד, הייתה לו אהבת תורה. זה היה דבר מיוחד מאוד לבחור שתוך חודש מתחבר לתורה. הוא הגיע מבית מיוחד. הגעתי לבית החולים ובמקום שאנחנו נחזק - אביו חיזק אותנו", סיפר. 

כזכור, רופאי בית החולים ברזילי, בו אושפז חזות מאז שנפגע מהברק, נאלצו לקבוע את מותו של אשר חזות, הנער שנפצע אתמול באורח קשה ממכת ברק בעת ששהה עם משפחתו בחוף זיקים, וזאת למרות מאמצי הרופאים בבית החולים. "אשר בחור ישיבה, לומד כל היום, ילד טוב. רצינו ללכת ליהנות בים, קצת לשחק,  אבל יצא אסון. זה  כואב", סיפר אלחנן אחיו - שנפצע גם הוא באירוע. בשלב זה מאושפזים עדיין בבית החולים שני אחיו של אשר וגיסתו. מצבה של הגיסה, אפרת חזות עדיין קשה ושני האחים פצועים באורח בינוני וקל.



האירוע התרחש אתמול סמוך לשעה 14:00, כשחובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי במקום והם פונו במצב לבית החולים ברזילי באשקלון. הפצועים בינוני וקל שתקשרו הסבירו אתמול לצוות הרפואי שישבו על חוף היום כשלפתע התעוררו מחוסרי הכרה כשלטענתם כלל לא הבינו מה אירע.
 
ד"ר גילי גבעתי, סגנית מנהל המרכז הרפואי ברזילי, מסרה וקדם יותר אתמול כי "בן ה-14 הפצוע קשה ביותר  מאושפז בטיפול נמרץ ילדים ועדיין נלחמים על חייו. הוא מקבל טיפול אינטנסיבי מונשם ומורדם. הפצועה האחרת   במצב קשה מאושפזת בטיפול נמרץ גם היא מונשמת ומורדמת ועדיין מטופלת באופן אינטנסיבי. שלושת הפצועים, במצב קל-בינוני, מתאוששים במחלקות השונות בבית החולים, מהלכים, משוחחים".אלעזר האח השלישי שנפגע ממכת הברק, ביקש אתמול מעם ישראל להתפלל לשלומו ולשלום אשתו ואחיו שנפגעו גם הם באירוע. "היינו, אני אשתי ואחי בחוף זיקים. לקראת 14:00 פגע בנו ברק ונפלנו על הרצפה. הצוותים הרפואיים העניקו לנו טיפול, וברוך השם אנחנו בסדר", הוא סיפר.
 
גיא, צעיר שהיה במקום האירוע והיה מהראשונים שהעניקו לנפגעים טיפול רפואי, סיפר בכאן ב' גם הוא על האירוע הקשה. "הייתי 20 מטר מהם, זה היה כמו פלאש של רימון הלם", אמר. גיא הוסיף כי בתחילה לא העדים הבינו שהיו נפגעים מפגיעת הברק, אך כאשר החלו הוא וחבריו ללכת למכוניתם בעקבות הסופה, הוא הבחין באדם דתי קורא לעזרה, ורק כשהגיע למקום הפגיעה הבין כי היו נפגעים בנפש.
 
עד ראייה נוסף שנכח במקום בזמן פגיעת הברק אמר: "זה היה ממש חזק, אני בחיים לא הייתי כל כך קרוב לברק. זה היה בום פשוט. אני לא יודע אם הצלתי את החיים שלהם אבל אני לא רוצה לחשוב על מה היה קורה אם לא היינו שם. באתי לבלות וזה מה שקרה".