מעצרם של עשרה מחיילי הנח"ל החרדי, המשתייכים לחטיבת כפיר, שנחשדו בתקיפתם של שבעה צעירים בדואים ברהט, הוארך הבוקר (חמישי) בשישה ימים נוספים. ארבעת החיילים הנוספים שנעצרו אתמול שוחררו. הארכת המעצר התקבלה בשמחה בקרב משפחות המותקפים, ואילו משפחות החיילים התרעמו לנוכח ההחלטה.



אביו של הנער שהתלונן על התקיפה שיבח את צה"ל ואמר "כל הכבוד על החקירה ללא משוא פנים של שלטונות הצבא. אנחנו מצפים שהתוקפים של בנינו יוענשו בחומרה".



עורך הדין ג'מאל חמוד, בא כוחו של המתדלק הבדואי מרהט, אמר כי "אנחנו נמצאים בשלבי מעצר ימים למרבית החיילים המעורבים בפרשייה מטעם הבית דין צבאי, אנו רואים בחומרת יתרה את הארוע ולא נרפה עד שהתוקפים יקבלו את עונשם כאחרוני העבריינים".



חמוד הוסיף, "אנו מכחישים את טענות ההגנה של החיילים ובני משפחתם ובידינו סרטונים שמפריכים אותם שנחשוף אותם בבוא המועד, נמשיך ונעקוב אחרי הפרשייה ונרדוף אותם משפטית גם בתביעה אזרחית. יש לעקור את התופעה מהשורש ולהרתיע את החיילים מלתקוף אזרחים ולהתנהג כאילו הם '׳הכל יכולים׳. נדמה לי שכולנו יודעים מה תהיה התמונה ההפוכה כאשר חייל יותקף ע''י אזרח. יש להפנים שחייל במדים לא חסין מפני משפט".



נציג משפחות החיילים מסר בתגובה ל"מעריב": "אנחנו מצטערים על החלטת בית הדין. ילדינו הותקפו והגנו על עצמם. לא ייתכן שחיילים יפחדו להגן על חייהם. בנוסף, עד כה המשטרה לא עצרה ולו תוקף בדואי אחד או זימנה אותם לחקירה, בעוד שבנינו נעצרו והובלו למעצר כאחרוני הפושעים. לצערינו מילדינו נמנעו אוכל ושינה במעצר. אנחנו דורשים לעצור את הבדואים שתקפו, להגיע לחקר האמת ולשחרר את ילדינו".



התקרית התרחשה בלילה שבין שלישי לרביעי סמוך לשעה 1:30, אז הגיע מיניבוס ועליו כ-25 חיילים. באותה עת, ישבה במקום קבוצה של צעירים בני 17 עד 25 מהעיר הבדואית רהט שפיצחו גרעינים ושוחחו ביניהם. על פי החשד החיילים התקיפו את היושבים במקום על רקע גזעני ואף היכו אותם עם נשקם.



אחד המותקפים סיפר ל"מעריב": "הם התחילו לקלל, אמרו שבכל מקום שאליו אנחנו מגיעים רואים ערבים, 'ערבים מסריחים', 'מוות לערבים'. אמרנו להם, תוך שאחד מאיתנו מצלם את התקרית, 'למה אתם מקללים', ואז כל החיילים התחילו לתקוף אחד מאיתנו, כאשר אחד מהם איים עם נשק על הראש. ראינו את המוות מול העיניים. הם לא הסתפקו בכך. כאשר המתדלק הערבי ניגש כדי להפריד, הם תקפו אותו גם בקת של הרובה, ולאחר מכן ניגשו לאדם שמתדלק את רכבו, שצעק להם 'אני יהודי כמוכם', ורק כך הוא ניצל. ההתנהלות שלהם הייתה מתוך גזענות ושנאת ערבים".



אביו של הקטין בחבורה סיפר: "החיילים היו עם כיפה על הראש, והפגינו גזענות מכוערת. הבן שלי שאל את אחד החיילים 'מה אתה אומר' ואז הוא התנפל עליו בגיבוי חיילים אחרים, שהתחילו לתקוף אותו. הם שברו לו את הטלפון עמו הוא צילם. הבן שלי סובל מסיוטים עד עכשיו. יש לו סימן של רובה על הגוף".



המתדלק וחבורת הצעירים הערבים ניגשו לקבל טיפול רפואי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. לאחר מכן הם ניגשו לתחנת משטרת רהט והגישו תלונה.