הסערה נמשכת: חדשות 13 שידרו הערב (ראשון) הקלטות נוספות של השיחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו והמוציא לאור של ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. השיחות בין השניים עומדות במרכז תיק 2000 בו מואשם מוזס במתן שוחד ונתניהו במרמה והפרת אמונים. הסוגייה הנפיצה של יחסי תקשורת ופוליטיקאים מגיעה כאן לשיא, כאשר במהלך השיחות בין הצדדים עולה חשש בו נרקמת מעיין עסקה בין הצדדים, בה בתמורה לסיקור אוהד לנתניהו בידיעות אחרונות, הוא יפעל לצמצם את תפוצת ישראל היום, בין היתר על ידי גניזת מוסף סוף השבוע שלו ואישורה של הצעת חוק בה יבוטל המתווה בו מחולק ישראל היום בחינם ועיתון יומי בעל תפוצה יהיה מחויב לגבות תשלום גם אם סמלי. 
כחלק מהחשיפה החדשה, ניתן לראות לפחות כי השניים שוחחו ב-4 בדצמבר 2014 וב-14 בדצמבר באותה השנה. השיחות הוקלטו באמצעות מכשירו של הארי ארו שהיה ראש הסגל של נתניהו והמכשיר הסלולרי שלנו הוחרם בפרשה אחרת בה היה חשוד ועקב כך התגלו ההקלטות. 
במהלך השיחות בין נתניהו למוזס שואל נתניהו את המו"ל: "בלי קשר לחוק, אתה הולך על הראש שלי על ראש של המפלגה שלי?". הוא מוסיף הבהרה בעקבות שאלה של מוזס: "אני זה הליכוד, אתה פוגע בי אתה פוגע בליכוד". בפגישה אחרת בין הצדדים, בתחילתו של אותו החודש, נרקם קשר ביניהם העוסק בעסקת מכירה אפשרית של 'ידיעות אחרונות': "הגרמני צלצל אליך, לא שלח עדיין מישהו? (נתניהו מכוון לרוכש פוטנציאלי שצריך לפנות למוזס עם הצעת רכש). מוזס עונה לו בתגובה:" תקבע פגישה. אני חושב שבפגישה הראשונה נוכל להבין בפגישה השנייה נוכל להבין, אם יש עסקה או אין עסקה".

החלק הראשון של השיחות

בעבר פורסם כי נתניהו פעל לגייס קונה לידיעות אחרונות, בין היתר נקשר שמו של המיליארדר לארי אליסון מייסד חברת אורקל, כרוכש אפשרי לעיתון. שיחה נוספת שנערכה ב-13 לדצמבר בשנת 2014 עסקה בטיב הקשר שבין נתניהו לאדלסון וההשפעה של נתניהו על הבעלים של ישראל היום. נתניהו מספר על היוזמה של אדלסון ועל הקשר בינו לבין איל ההון: "כששלדון דיבר על פתיחת עיתון אמרתי "אין בעיה, אני מאוד..." (הכוונה היא שהרעיון מצא חן בעיניו מאוד). 
מוזס מצידו מציין שאינו מכיר את אדלסון ומסתמך על נתניהו במציאת פתרון לאותם קשיים שהגדיר מוזס כפגיעה "במפעל חייו של אביו". נתניהו מצידו הדגיש שאינו יכול ככל הנראה להביא לפיתרון ולכפות אותו על אדלסון. "אנחנו מדברים כאן כאילו יש שניים מתוך.. יש כאן משולש...", אמר נתניהו. בתגובה, מוזס מתעקש: "אין משולש אני לא מכיר אותו (מבחינתי זה אתה). ונתניהו מסיים: "לא, אבל הוא קודקוד עצמאי". 

שלדון אדלסון, ארכיון. צילום: רויטרס
מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לתחקיר של ערוץ 13: "ראש הממשלה נתניהו ניהל שיחות סרק עם נוני מוזס, וגם הפרקליטות מודה שלא הייתה לו כוונה לאפשר את העברת החוק לסגירת ישראל היום. להיפך, ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שפעל נגד החוק, פיזר את הכנסת ובלם אותו וזכה בתמורה לסיקור עויין מנוני מוזס. לעומת זאת, איתן כבל, ציפי לבני, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, קידמו את החוק וזכו לתקשורת מלטפת בתמורה".
"האבסורד הוא שמעמידים את נתניהו לדין ובאחרים לא נוגעים. גם הערב אתם מביאים הדלפה פלילית ומגמתית שמטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ולהסית את תשומת הלב מצחנת האכיפה הבררנית שהתגלתה בתמלולי חקירתו של איתן כבל. מי ששומע את כל ההקלטות של שיחות נתניהו ומוזס מבין היטב שמוזס הוא שסוחט ומאיים על נתניהו - ונתניהו בסך הכל מבהיר שהוא יגיב לכך על ידי התקפה תקשורתית על מוזס, כפי שאכן עשה במהלך מערכת הבחירות", כך לשון התגובה.
עורכות הדין נוית נגב, איריס ניב סבאג ויאנה פוגל-סלוצניק המייצגות את נוני מוזס מסרו: "טענו בשם נוני מוזס בשימוע כי אין כל בסיס לראות בשיח שלו עם נתניהו כהצעת שוחד, וכי פרשנות כזו לשיח שהתקיים ביניהם היא שגויה, ואינה תואמת את התמונה העובדתית והנורמטיבית, בוודאי במצב שאין טענת שוחד כלפי נתניהו. בכתב החשדות של נתניהו נכתב במפורש שהיוזמה למפגשים ולשיח הייתה של נתניהו. לא נטען שם כאילו מוזס הציע לנתניהו סיקור חיובי או אוהד".
"בטענותינו הדגשנו שמוזס דיבר על כך שחזרה לשיתוף פעולה של נתניהו עם כתבי ועורכי 'ידיעות אחרונות' יוביל לסיקור מאוזן יותר. כפי שטענו בשימוע, ראיה מלאה של המציאות ושל השיח המורכב שהתקיים בין השניים, לא רק שאינה תומכת בפרשנות פלילית, אלא עומדת בסתירה לפרשנות כזאת. את טענותינו המלאות הבאנו בפני הפרקליטות בשימוע, ואנו מאמינות שלאחר שהדברים יישקלו בכובד ראש, התיק ייסגר, ויתברר כי מוזס לא עבר עבירה פלילית. נראה כי המתקפה התקשורתית שאנו עדים לה בימים האחרונים היא נסיון להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה", לשון התגובה.