שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע אתמול כי חתם על צו ההסגרה של ההאקר הרוסי אלכסיי בורוקוב, לאחר שבית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון אישרו את הסגרתו לארה"ב, שם הוא מבוקש על ידי רשויות אכיפת החוק בחשד לעבירות סייבר. יפה, אמה של נעמה יששכר שכלואה יותר מחצי שנה בכלא הרוסי, תיארה הבוקר (חמישי) את אכזבתה ואת שיחתה עם השר אוחנה לפני החתימה על צו ההסגרה.



"זה מאכזב, הבת שלי פה בכלא והם צריכים לדאוג לה", אמרה יששכר, "יאמר לזכותו של אוחנה שהוא התקשר אליי לפני שזה יצא. הוא אמר שזה מהלך טוב לנעמה, אבל אני מפחדת שיתנו לה להירקב. הוא אמר שזה לא דווקא רע הדבר הזה. לא יודעת איך להגיב לזה, כל מה שאני יודעת זה שהיא עדיין פה. אנחנו מתכוונים לעתור לבג"ץ נגד ההסגרה. אנחנו נילחם ונעשה כל מה שצריך כדי שנעמה תחזור הביתה".
 
עוד הוסיפה יששכר: "שאלתי את אוחנה איך זה משפיע על נעמה והוא אמר שזה לא אמור לפגוע בה. אני מבולבלת מאוד. היא עוד פה בכלא. אני דואגת מאוד לנפש שלה, שלא תצא עם נפש פצועה. מה אני אמורה להגיד לה כשאפגוש אותה ביום שישי? מקווה שכל המאבק הזה ישחרר אותה במהרה הביתה".

בעקבות צו ההסגרה שנחתם, משפחת יששכר תעתור לבג"ץ בנושא. עו"ד בועז בן צור ונתי שמחוני, המייצגים את המשפחה, אמרו אמש: "אנו מצרים על החלטת שר המשפטים לחתום על צו לביצוע ההסגרה של אלכסיי בורקוב לארה"ב, הואיל ובהחלטה זו יש כדי לחרוץ את גורלה של נעמה יששכר ולפגוע בזכויותיה. בכוונתנו לפעול באופן מהיר להגשת עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק נגד החלטת שר המשפטים, מתוך ציפייה המבוססת על יסוד הדין והצדק, כי החלטה זו לא תיוותר על כנה".
 
בורוקוב נעצר בנתב"ג בשנת 2015, לאחר ששהה בישראל בחופשה עם בת זוגו, בגין חשד להונאה בכרטיסי אשראי ועבירות סייבר נוספות בארה"ב. אולם רוסיה פנתה לישראל בכמה מקרים, כולל בשיחה בין שרי המשפטים של המדינות, בבקשה שלא להסגירו לארה"ב. בד בבד, גם הרוסים הגישו בעניינו בקשת הסגרה.