יצאו מהתחנה: לאחר שהחל אמש, פרויקט התחבורה הציבורית בשבת "נעים בסופ"ש", החל את יומו השני במטרופולין גוש דן. הערים אותן משרתים קווי האוטובוס שמספרם 704-710 הן: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, רמת השרון וקריית אונו. היום (שבת) נרשם עומס משמעותי בקווים המופעלים, בשל הביקוש הרב לשירות המיניבוסים המגשרים בין הערים. המיניבוסים המכילים רק 19 מקומות ישיבה היו צרים מלהכיל את הביקושים הגבוהים, ובחלק מששת הקווים הוסיפו מיניבוסים על מנת לעמוד בביקושים.

"חיכיתי כחצי שעה עד שיגיע מיניבוס נוסף, הכל היה מלא", סיפרה רוית שנסעה מגבעתיים לתל אביב, והוסיפה: "חבל שרק עכשיו זה התחיל, אבל מוטב מאוחר מאשר בכלל לא". גיא: "אני נוסע לטיילת בתל אביב, וזה מאוד מקל. אני לא צריך להוציא עכשיו אולי מאה שקל על מוניות, וגם אני יכול ללכת לשתות בפאב ולא לחשוש, יש לי איך לחזור".

בארגון נוע תנוע תחבורה בשבת בירכו את העיריות שלקחו חלק בפרויקט. רועי שוורץ תיכון, יו"ר ומייסד הארגון אמר: "עשינו היסטוריה! מה שלא קרה מעל 70 שנה במדינה - קרה היום ולראשונה הופעלה רשת תחבורה בשבת. אני מודה לעיריות שנתרמו למהלך החשוב והרימו פרוייקט אדיר ומקווה שילדינו לא ידעו שבעבר לא הייתה בישראל תחבורה בשבת".

הוא הוסיף: "מאז שהקמנו את הארגון לפני חמש שנים - אני נדהם כל פעם מחדש לראות נוסעים מחוייכים מחכים לאוטובוס - וכאשר האוטובוס מלא, במקום להיות עצובים הם שמחים. אנחנו נמשיך לפעול עד שנחבר את ישראל בשבת".

בתוך כך, מיטל להבי, סגנית ראש העיר ת"א ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה, המובילה את פרוייקט "נעים בסופ"ש", אמרה כי "בעבר, נחשבנו ל'דון קישוט', יצאנו למאבק בתחנות הרוח, ולבסוף חוללנו מציאות חדשה והבאנו בשורה של ממש לציבור התושבים. המפלגה הראשונה שהובילה את דגל התחבורה הציבורית בשבת הייתה מרצ".

נוסעי "נעים בסופ"ש". צילום: אבשלום ששוני


המארגנים הופתעו מהביקושים הגדולים, שהחלו כבר אמש, ובעיריות המשתתפות הגדירו את האירוע כ"היסטורי". ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שנסע גם הוא באחד מהמיניבוסים שיצא מרחוב וייצמן בעיר לתל אביב, אמר: "זהו יום חשוב, היסטורי ומרגש, בו צורך של מאות אלפי תושבים בגוש דן זוכה לקבל מענה. השסעים בחברה הישראלית יתאחו, רק כאשר מנהיגינו, כולל הנהגת הציבור הדתי אלה יקבלו ויכבדו את צרכי ואורחות חייו של האחר. אנו פוגשים בדרך צעירים שיוצאים לבלות, מבוגרים שנוסעים לבקר קרובי משפחה בערים הסמוכות, אנשים שנוסעים לבקר קרובים בבית החולים איכילוב - נוסעים מכל הגילאים. אני מודע לתקלות ולעומס שהיו בקווים, גם בערב שבת הקווים היו מלאים. נפיק את הלקחים גם מהתקלות, לקראת ההפעלה בשבוע הבא".

בעוד שבתל אביב, גבעתיים, רמת השרון וקריית אונו הייתה תחבורה ציבורית בשבת, בדרום מטרופולין גוש דן - היא לא פעלה: בבת ים, חולון וראשון לציון. פעילים מתנועת "ישראל חופשית" הפגינו מול ביתו של ראש עיריית ראשון לציון רז קינטסליך בבקשה שגם בעיר היין תהיה תחבורה ציבורית בשבת לתל אביב. תושבת העיר אמרה: "גם בראשון לציון יש צעירים רבים שרוצים להגיע בשבת לעיר, ומגיעה להם תחבורה ציבורית".
 
רמת גן, בה החלה התחבורה הציבורית בשבת לפני כארבעה חודשים, לא משתתפת במיזם, בעיקר בגלל מחלוקת על השם של הפרויקט. ברמת גן דרשו שהתחבורה הציבורית המופעלת בשבת תיקרא על שם המיזם שהיה פורץ דרך ביוזמתה "סבבוס", אך העיריות בראשן עיריית תל אביב, החליטה שהפרויקט ייקרא "נעים בסופ"ש".
יו"ר מרצ והמחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ מסר אף הוא כי "זה יום היסטורי, יום חג. לאחר שנים רבות של מאבק, מהפכת התחבורה הציבורית בשבת יצאה לדרך. אמרו לנו שזה לעולם לא יקרה, שאנחנו חולמים והזויים. והנה בזכות פעילות עיקשת של מרצ, בעיריות ובכנסת, וארגונים רבים וטובים, ניצחנו. מעכשיו גם למי שאין רכב או רישיון נהיגה ואין לו כסף למוניות במאות שקלים, תהיה אפשרות לנוע בסופי שבוע".

כזכור, שעות הפעילות של קווי "נעים בסופ"ש" ביום שישי יהיו בין השעות 02:00-18:00 ובשבת - בשעות 17:00-09:00. הקווים יצאו בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה, מלבד קו 710 מקריית אונו, שייצא בכל שעה עגולה. מבחינת נגישות כל מיניבוס שלישי (כל שעה וחצי) יהיה מונגש ובנוסף, נוסע בעל מוגבלות בתנועה שיהיה מעוניין להשתמש בשירות יוכל להודיע למוקד הטלפוני לפחות שעתיים מראש, על מנת שיתואם אוטובוס ויישמר עבורו מקום. בתוך כך, עיריית רמת גן תמשיך להפעיל את קווי ה"סבבוס" בסופי השבוע.