כנס חולץ פקקים של פיוצ’ר מוביליטי ישראל נערך אתמול במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. מנכ”לית משרד התחבורה קרן טרנר־אייל לא הייתה אשת בשורות והתריעה: “הפקקים הולכים להיות יותר חמורים”. היא הוסיפה: “המצב קשה מאוד מבחינה תקציבית. ‘נתיב פלוס’ זה צעד מאוד אמיץ של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ ושיתוף פעולה עם משרד האוצר, אך היינו יכולים לעשות הרבה יותר אילו היה תקציב. חסרים לנו מיליארדים להמשיך להניע פרויקטים”.



מנכ”ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה, הודיע בכנס כי העירייה תפעל לצמצום כניסת רכבים פרטיים למרכז העיר: “בשבועות הקרובים ייסגר נתיב אחד ברחובות קפלן ושאול המלך לטובת אוטובוסים, כדי לאפשר להם קדימות בכבישים. אנו גם מתכוונים להפוך רחובות נוספים למדרחובות, כפי שעשינו בלווינסקי, ולהתאים כבישים רבים בעיר לרוכבי האופניים והקורקינטים”.



יו”ר פיוצ’ר מוביליטי ישראל אורי יוגב אמר כי פתרון בעיית הפקקים אפשרי, אך מחייב קבלת החלטה אמיצה ונכונה. “יש צורך דחוף בשינוי דרך הטיפול בבעיית הגודש והפקקים ולטפל בה באמצעות מנגנון של מחירים, אשר עשוי להביא לשיווי משקל בשימוש הרכבים בשעות העומס. זאת, באמצעות קביעת מחיר לשימוש בדרך בשעות העומס, ובמקביל, החזרת הכסף לציבור על ידי ביטול אגרת הרכב והוזלת הדלק”.