תאונת עבודה טרגית באשדוד: פועל בניין כבן 30 נהרג לאחר שנלכד בפיר לאחר קריסת מעלית באתר בנייה ברחוב אשכול בעיר. צוותי מד"א שהגיעו למקום מצאו את הפועל לכוד וללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו במקום.



האירוע התרחש באתר בנייה של תכנית תמ"א 38 בעיר. הפועל נפגע אנושות לאחר שעבד באתר וככל הנראה השתמש במעלית ארעית שהייתה בתהליכי הקמה. כוחות המשטרה חוקרים את פרטי המקרה ויעבירו בהמשך דיווח על ממצאיהם לגורמים במשרד העבודה. 

אתר התאונה באתר בנייה באשדוד


חובש מד"א, ישראל לוגסי, שהגיע למקום התאונה, סיפר: "שהגענו לאתר הבנייה הובילו אותנו לפיר המעלית. הפועל היה לכוד בפנים כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. בסיוע כוחות הכיבוי שפעלו במקום חילצנו אותו. לאחר בדיקות רפואיות, לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".



התקרית מצטרפת לשורה של תאונות עבודה קשות בהן נפגעו פועלים בשנה האחרונה, ובחודש האחרון בפרט. תאונת עבודה טרגית נוספת שגבתה חיים התרחשה בתחילת החודש, כשפועל כבן 40 נמחץ למוות מדלתות מעלית משר בבניין ברחוב העלייה בירושלים, סמוך לבנייני האומה בעיר. הצוותים הרפואים של מד"א איתרו אותו ללא סימני חיים, וקבעו אות מותו במקום. 


 


מוקדם יותר החודש, נלכד פועל כבן 40 באתר עבודה של הרכבת הקלה בגוש דן, ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. המקרה התרחש כשהפועל נלכד מתחת לשתי קורות ברזל שקרסו עליו בעת ביצוע עבודתו. הוא פונה לבית החולים כשמצבו בינוני והוא בהכרה מלאה.



בחודש שעבר יצאו ילדי הקורבנות בענף הבנייה בקמפיין חדש מטעם המוסד לבטיחות וגיהות הקורא להגבת האכיפת בענף, על מנת לנסות ולעצור את הסטטסיקה העגומה וההפקרות בתחום. הקמפיין קורא לציבור לדווח על ליקויים וקורא להגברת האכיפה מבחינה משפטית.