משטרת ישראל ביקשה היום (רביעי) את עזרת הציבור בחקירת תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 40 סמוך לנתב"ג. לפי לשון הבקשה, נוסעים בקו ביום התאונה, שירדו מהאוטובוס טרם האירוע, מתבקשים ליצור קשר עם המשטרה.



כזכור, אוטובוס קו 947 של אגד התנגש בתחילת השבוע בתחנת אוטובוס בכביש 40 סמוך לצומת בדק. לאחר פעולות חילוץ מורכבות של לוחמי האש, נקבע מותם של ארבעה מנוסעי האוטובוס. שמם של שלושה מההרוגים הותר לפרסום: ברטה שוורץ בת ה-71, שהגיעה לביקור מפילדלפיה בישראל, יוסף קהלני בן ה-79 מפתח תקווה, והיילי סביץ ורנברג, שעלתה ארצה מדרום אפריקה.



בנוסף, בתאונה הקשה נפצעו 14 אנשים שפונו לבתי החולים, שניים מהם נפצעו באורח אנוש. באירוע נהג האוטובוס איבד ככל הנראה את השליטה על הרכב והתנגש בטרמפיאדה עשויה בטון בצומת בדק בכביש 40. הנהג, אלכסנדר לייבמן, אמר בעדותו בחקירתו במשטרה כי אינו זוכר את פרטי האירוע. " לא הייתי עייף, לא התעסקתי בטלפון בזמן הנהיגה, הוא היה בכיס שלי. אני לא זוכר מה קרה ברגע התאונה", סיפר לייבמן. 



עורך דינו של הנהג, אורי בראון: "החקירה בראשיתה, ואני לא מתייחס עכשיו לפרטיה. הסכמנו למעצר עד יום חמישי, אחרי זה אנחנו נראה מה יהיה".חוקרי התאונה אספו ממצאים בזירת התאונה, ועיקר חקירתם מתמקדת כרגע בעיקר בנהג. במשטרה הוציאו צו המבקש גישה לטלפון הנייד שלו, וכן צו המתיר ביצוע בדיקת דם על מנת לבדוק האם היה תחת השפעת סמים ואלכוהול בזמן התאונה.



מתחילת שנת 2019 נהרגו 345 בני אדם בתאונות דרכים. כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בשבוע שעבר היו עשר תאונות דרכים קטלניות ונהרגו בהן 17 בני אדם. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודש נובמבר נרשמו 926 תאונות דרכים עם נפגעים, מהן 27 תאונות קטלניות ו־158 עם פצועים קשה. בתאונות אלו נפגעו 1,514 בני אדם, בהם 30 הרוגים ו־173 פצועים קשה.למשטרה דווח על 3,012 תאונות עם נפגעים באורח קל, בהן נפגעו 3,880 איש.



עוד עולה מהנתונים כי בחודשים ינואר־נובמבר 2019 נהרגו 320 בני אדם בתאונות דרכים – עלייה מדאיגה של 10.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במספר הפצועים קשה חלה עלייה של 3%. עם זאת, בתקופה זו אירעו 11,471 תאונות דרכים עם נפגעים, ירידה של 0.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.