חזית קרה וגשומה שפקדה אתמול משעות הבוקר את הגליל העליון והמערבי, את הגולן, את החרמון ואת רצועת החוף הצפוני, ממשיכה גם היום (חמישי). על פי השירות המטאורולוגי, מזג האוויר היום יהיה גשום לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה. על רקע הגשמים הכבדים, גבר בן 30 אותר כשהוא מחוסר הכרה בזרם נחל ואדי סלמה סמוך ליער ולאחר מכן נקבע מותו בבית החולים. הגבר, תושב ואדי סלאמה יצא מביתו לסגור את שער הדיר של העיזים אותם הוא מגדל בסמוך לנחל חילזון. משבושש לחזור הביתה הודיעו בני משפחתו למשטרה על היעדרו. לאחר חילוצו, הוא פונה לבית החולים זיו בצפת ואושפז במצב אנוש, שם כאמור נקבע מותו.
נזקי מזג האוויר

צוותי הצלה פועלים באזור ירכא לאיתור נער כבן 14 שנסחף בשיטפונות אל הוואדי הסמוך לכפר ונותק קשר עין עמו. הנער ככל הנראה ביקש לחצות יחד עם חברו בטרקטורון את המעיין, כאשר החבר אותר והנער השני טרם. באזור זרימת מים חזקה מאוד.

יישובים רבים בצפון ובמרכז הארץ הוצפו רחובות ורכבים רבים נתקעו באזור ואדי ערה. בתוך כך, אונייה נסחפה לחוף באשדוד בעקבות הרחות העזות. קיר קרס בשכונת סליזאין בנצרת. למקום הוזנקו שלושה צוותי הכיבוי בפיקוד רב רשף רוני פרץ מתחנת נצרת, צוותים במקום מדווחים כי החלו בסריקות לאיתור לכודים וכי לא נמצאו לכודים. 
כמו כן, בצפון הארץ צפויות סופות רעמים בודדות, ובחרמון יוסיף לרדת שלג. רוחות חזקות מלוות באובך כבד יורגשו בדרום הארץ, וקיים חשש קל משיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. קיים חשש להצפות גם במרכז הארץ ובמישור החוף. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. 
 
הטמפרטורות החזויות ברחבי הארץ: בתל אביב 16-13, בירושלים 10-8, בחיפה 15-11, בבאר שבע 17-10, בצפון הנגב 12-7, בים המלח 23-15, בטבריה 16-12, בקצרין 13-8 ובאילת 22-14 מעלות צלזיוס.



אלה כמויות הגשמים (במ"מ) שירדו מאתמול בחצות עד היום ב-6:00 בבוקר: כרמיאל - 115, חרשים - 103, צפת - 97, גולן - 95, כנרת - 65, בית דגן - 16, תל אביב - 5, ירושלים - 3. כמו כן, הבוקר נמדדו בחרמון כ-20 ס"מ שלג במפלס התחתון וכ-40 ס"מ במפלס העליון.

אזורי מרכז הארץ והנגב הצפוני סבלו אתמול לכל אורך שעות היום מזיהום אוויר כבד, שהלך והחמיר עד לרמה של פי 20 ממידתו ביום בהיר. השילוב בין החולות שהסיעה הרוח הדרום־מערבית ממדבריות צפון־אפריקה לבין ריכוזי התחבורה בגוש דן ובירושלים, גרם למשרד הגנת הסביבה ומשרד הבריאות להחמיר במהלך היום את אזהרתם גם לציבור הרחב, ובכללו האוכלוסייה הבריאה: יש למעט בשהות בחוץ בכלל ולא רק בפעילות מאומצת, בדגש על אוכלוסיות סיכון - ילדים וקשישים, נשים בהריון וחולי מחלות לב ונשימה. 
 במשרד להגנת הסביבה הדגישו כי אזהרת זיהום האוויר תישאר בתוקפה במרכז הארץ עד שעות הבוקר מחר, גם לאחר הגעת הגשמים למישור החוף המרכזי - ובאזור הדרום, לפחות עד לשעות הצהריים. 

שלג באתר החרמון. צילום: אתר החרמון

 

משבי הרוח במהלך היום ומחר יכולים להגיע גם עד מהירות של 70 ואף של 100 קמ"ש. הרוחות העזות, במהירות 35־40 קמ"ש, שנישבו בצפון משעות הבוקר, גרמו לרשות הכנרת לסגור בשעת בוקר מוקדמת את חופי הרחצה של האגם עד להודעה חדשה - וכך עשה גם אתר החרמון, שבו החל לרדת שלג גם ברכבל התחתון.
 ברשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים לא הסתכנו, וסגרו מראש - עד יום שישי לפחות - את עיקר מסלולי הטיולים בנחלי מדבר יהודה, בדגש על הנקיקים שבהם יש קטעים של גלישה על סלעים, מחשש להצפות. גם הגן הלאומי מקורות הירקון נסגר למטיילים בשל הרוחות העזות. בנמל חיפה הגבילו את כניסת האוניות בשל הים הסוער, ובנמל אשדוד נערכו למצב חירום. בנהריה רחובות הוצפו בשל הגשם הכבד, כמו "נהרות" חדשים שהצטרפו לגעתון העובר בלב העיר. 
 
זו מערכת הגשם המשמעותית ביותר בחורף הנוכחי, והיום ימשיך לרדת גשם לפרקים מצפון הארץ ועד צפון הנגב. כן יוסיפו לנשב רוחות חזקות, ובדרום עדיין צפוי אובך. קיים חשש מהצפות לאורך מישור החוף ולשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. מחר משעות הצהריים צפויים הגשמים להיחלש בהדרגה, ובסוף השבוע יהיה קר מהרגיל בעונה. בשבת יימשך הגשם לפרקים בצפון ובמישור החוף וינשבו רוחות חזקות.