דין שושני וסתיו הררי, בני זוג בני 25, הם ההרוגים באסון המעלית שהתרחש אתמול בשכונת התקווה בתל אביב, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. הם יובאו למנוחות יחד בבית העלמין ירקונים בפתח תקווה בשעה 14:30. בני הזוג תפעלו יחד מזנון בתל אביב בשם מנצ'וק, שעל דלתו הותקן הבוקר שלט ובו כתבו העובדים: "אוהבים אתכם דין וסתיו, נתגעגע לנצח". גם קרובי הקורבנות הביעו את כאבם וספדו ליקיריהם ברשתות החברתיות.

אביו של דין שושני, ציון, ספד לבנו: "זה קשה מאוד. דין היה ילד מקסים, נהדר ונבון. הוא היה בן יחיד שלי. אבות לא קוברים בנים. קיבלנו אותו ל-26 שנה ועכשיו החזרנו אותו. שבר ענן כזה קורה פעם ב-50 שנה. זה קשה מאוד".

אחיה של סתיו ספד לה בעמוד הפייסבוק האישי שלו, וכתב: "זו טרגדיה לכל המשפחה. לא יודע איך נוכל להמשיך לחיות בלעדייך. השארת אחרייך פצע שלא יסגר לעולם. היית האחות הגדולה, זה היה התפקיד שלך. העברת לי אותו בלי התראה מוקדמת, בלי זמן להתכונן. אני מקווה שאת שם למעלה במקום טוב יותר עם דין, אוחזים יד ביד". 

גם בן דודו של דין, כתב: "בצער רב וביגון קודר אני מבשר על מותו של בן דודי האהוב דין שושני, בשר מבשרי, אהוב לבי, שנהרג באסון המעלית בשכונת התקווה. פרח טהור שאלוהים החליט שהוא רוצה להנות מנוכחותו בגן עדן. אמשיך לשאת את שמך בגאווה ובאהבה כי זה מה שהיית, גוש אהבה ומושא לגאווה. נוח בשלום אהוב שלנו".

גם אביו של דין שושני, ציון, ספד לבנו: "זה קשה מאוד. דין היה ילד מקסים, נהדר ונבון. הוא היה בן יחיד שלי. תמיד הסתכל מעבר. אבות לא קוברים בנים. קיבלנו אותו ל-26 שנה, ועכשיו החזרנו אותו. שבר ענן כזה קורה פעם ב-50 שנה. זה קשה מאוד, אין מה להוסיף". 

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הגיב לאסון ולהאשמות התושבים

בצל הביקורת שהוטחה בו, ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, התראיין הבוקר בכאן ב' והגיב לטענות המצביעות על רשלנות מצד העירייה. לדברי ראש העיר, האסון לא התרחש בשל הזנחת התשתיות. "בכל דרום העיר אנחנו משקיעים בתשתיות. רק בשכונת התקווה השקענו בערך 100 מיליון שקל בתשתיות ביוב. הדבר הראשון שעשיתי לפני 20 שנה, זה להחליף את התשתיות ברחוב אלנבי, ואותו דבר בשכונת התקווה. השקענו בתשתיות לאורך השנים. יחד עם זאת, כשאני עומד כראש עירייה ויש לי תקלות, אני מתחקר אותן", אמר חולדאי.

אתה אומר למעשה לתושבים שאם יהיה עוד משהו כזה, זה מה שיקרה?
"נכון. כדי לשנות את המצב, המשמעות האופרטיבית היא להחליף את כל מערכת הניקוז בעיר בעלות של עשרות מיליארדים. זה הסיפור. אני נמצא בוויכוח עם שר החקלאות ושר התחבורה על נושא ניקוז איילון. אני אומר להם שבלי בניית מוביל ניקוז לכיוון יפו - הבעיה לא תיפתר. הם אומרים לי שאחת ל-35 שנה יהיה שיטפון. הנזקים שייגרמו מהצפת איילון יהיו עשרת מונים יותר ממה שקרה אתמול", הזהיר חולדאי. 

לדברי ראש העיר, ההצפות שהתרחשו אתמול היו בבחינת תקרית בלתי נמנעת. "מי שמצפה שמערכת ניקוז תוכל לעמוד בכל כמות מים - טועה. כל אחד מאיתנו, כשהוא פותח את הפקק באמבטיה, המים לא יורדים מיד. גם פה זה ככה. ההשקעה הנדרשת היא כזו ששום מערכת בעולם ושום עיר בעולם לא עומדת בה".  

ראינו את המצב של אצטדיון בלומפילד שהוצף גם הוא, לזה ציפיתם?
"בוודאי. אני אומר לך שאם היית מסתכל על כל אצטדיון אחרי שהיו יורדים עליו 80 מ"מ גשם בשעתיים, היית רואה את אותו הדבר. האצטדיון היה מוכן למשחק בשעה של המשחק, כך שזו לא הייתה בעיה של האצטדיון. לא צילמו את האצטדיון בשעה שהיה אמור להיות משחק". 

היינו עדים להצפות נוספות ברחבי העיר, בין היתר באיצטדיון בלומפילד. אתה מתחרט שלא בנו גג בבלומפילד?
"לא, אני עומד מאחורי כל מה שאמרתי. אבל דרך אגב, האצטדיון מוכן גם לבניית גג. צריך לזכור שהאצטדיון בברצלונה היה בלי גג עד לפני שנה, ושם יורדים יותר גשמים מאשר אצלנו. בנוסף, לשם מגיעים 90 אלף צופים למשחק. אני לא אומר שבלומפילד לא צריך גג, אני אומר שכרגע, בסדרי העדיפויות, לא צריך להשקיע בבבניית גג".

כזכור, לאחר האירוע החלו להשמע תגובות קשות וחריפות ביחס להתנהלות גורמי ההצלה, לצד תהיות בנוגע למידת האחריות של עיריית תל אביב לתקרית. אילנית גד, אחת מדיירות הבניין בו התרחש האירוע, אמרה: "יש פה רשלנות של עיריית תל אביב, והאנשים האלו שילמו את המחיר. זה חבל ועצוב מאוד". 

 

גם במערכת הפוליטית החלו להגיע תגובות ביחס לאסון הקשה. אופיר אקוניס, שר המדע והטכנולוגיה מטעם מפלגת הליכוד ותושב ת"א בעצמו, התייחס למקרה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, וכתב: "אני מרכין ראש ומשתתף בצער המשפחות שיקיריהם נספו באסון הנוראי והמיותר, אתמול בשכונת התקווה בתל אביב. דין שושני וסתיו הררי היו זוג צעיר ויפה, ששילם בחייו על מחדלים נוראיים. עיריית ת"א חייבת להפיק את הלקחים ולעשות את מה שנדרש כדי שטרגדיות כאלו לא יחזרו שוב".