הקטל בדרכים נמשך: בבית החולים הדסה הר הצופים נקבע מותו של הולך רגל כבן 70, שנפגע מרכב מסחרי בשכונת ראס אל עמוד בירושלים. הוא פונה לבית החולים כשמצבו אנוש ומבוצעות בו פעולות החייאה, ושם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

חובש מד"א ליאור שאשא סיפר, עוד בטרם נקבע מותו: "כשהגעתי למקום הפצוע שכב מחוסר הכרה על הכביש. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות בשטח והעלנו אותו במהירות לאמבולנס כשמצבו קריטי. במהלך הטיפול הרפואי מצבו הדרדר, ביצענו בו פעולות החייאה והוא מפונה תוך כדי המשך טיפול רפואי אינטנסיבי שכולל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות לבית החולים".

מוקדם יותר, גבר כבן 65 נהרג הבוקר לאחר שהתהפך עם רכבו בכביש 20 מתחת למחלף השלום לכיוון דרום. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את הגבר עם פגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים ומותו נקבע במקום.

פראמדיק מד"א טום גרישין סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בשול הכביש מתחת למחלף רכב הפוך ובתוכו גבר כבן 65 לכוד כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. תוך כדי פעולות החילוץ ביצענו בדיקות רפואיות על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

צילום: יששכר וייס, תיעוד מבצעי מד"א
צילום: יששכר וייס, תיעוד מבצעי מד"א

מוקדם יותר הלילה, אבי מיכאלי בן ה-55 ואמו, רוסיקו שימשלשווילי בת ה-81, נהרגו בתאונת דרכים קשה בכביש 4 סמוך למחלף אשדוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ולאחר נסיונות החייאה קבעו את מותם. מדובר ככל הנראה ברכב פרטי שהתנגש בגדר בטיחות מבטון. כוח משטרה הגיע למקום ונסיבות התאונה נבדקות.

תאונת דרכים סמוך למחלף אשדוד. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
תאונת דרכים סמוך למחלף אשדוד. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פאראמדיק מד"א אלון כהן סיפר: "כשהגענו למקום, המראה היה קשה, ראינו רכב מעוך ולצידו שכבה אשה בשנות השישים, היא הייתה מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית, לאחר נסיונות החייאה, נאלצנו לקבוע את מותה. גבר נוסף בשנות השישים נלכד בכסא הנהג כשהוא מחוסר הכרה, עם פגיעה רב מערכתית, ניסינו להעניק לו טיפול תוך חילוצו מהרכב עי הכבאים, ולאחר שחולץ נאלצנו לקבוע את מותו".

בנוסף במהלך הלילה נמצאו שתי צעירות בשנות ה-20 לחייהן ללא רוח חיים, עם פגיעה רב מערכתית, סמוך למבנה מסחרי גבוה ברחוב בית הדפוס בירושלים. צוותי מד"א שהגיע למקום מצא אותן ללא סימני חיים וקבע את מותן במקום. נסיבות המקרה נבדקות.

חובש מד"א שלומי לוי ופרמדיק מד"א שלום גליל סיפרו: "כשהגענו למקום, ראינו שתי צעירות בשנות העשרים מחוסרות הכרה, ללא נשימה וללא דופק. הן סבלו מחבלה רב מערכתית קשה. ביצענו בדיקות רפואיות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן של שתיהן".