מאות פעילי ארגוני הנכים, יחד עם ארגונים חברתיים, ייצאו להפגין הערב בקריית הממשלה בתל אביב החל מהשעה 17:00 בדרישה מראש הממשלה בנימין נתניהו ומפקידי האוצר לעמוד בהתחייבויות בחוק שהממשלה עצמה העבירה בתחילת 2018. בעקבות ההפגנה ייחסם צומת עזריאלי.

עד תום 2019 הייתה אמורה הממשלה לאשר מתווה להעברת פעימה נוספת בהעלאת קצבת הנכות מתוך תקציב של 4 מיליארד שקל שהוקצה למטרה. רק מחצית מהסכום מומשה עד כה.

ח"כ אילן גילאון מטעם העבודה מרצ גשר פנה לשרי האוצר, העבודה והרוחה ודרש מהם להציג מתווה להעלאת קצבת הנכות באופן מיידי, והבהירו כי אם לא יעשה - יפנה לבג״צ. "לפי החוק מפברואר 2018, היה אמור להיות מוצג מתווה להמשך העלאת הקצבה עד לסוף שנת 2019. המתווה, כאמור, טרם הוצג, ובכך מתעלמת הממשלה מלשון החוק שהיא עצמה לקחה חלק בחקיקתו", נכתב בפנייה. 

"שרי האוצר והרווחה והעבודה מפרים ברגל גסה חובות שהוטלו עליהם ונקבעו בחוק. פנייתי זו נעשית אליכם על מנת שתפעלו כמתחייב ועתה, שאם לא תעשו כן, לא תיוותר ברירה, בשים לב לחומרת ההפרה כמו גם הפגיעה הקשה והנרחבת הקיימת והעתידית באוכלוסיות מוחלשות, אלא להביא העניין לפתחו של בית המשפט", הוסיף גילאון.

הממשלה לא רק שלא דנה במתווה מחייב להמשך יישום החוק כפי שהתחייבה, אלא שלא קיים כלל מתווה כזה, משום שהשיתוק השלטוני והיותו של תקציב המדינה לשנה הנוכחית המשכי עצרו את דיוני הצוות הבין־משרדי שאמור היה להגיש לממשלה את המתווה לאישור. 

ממטה המאבק נמסר שהאירוע הערב יפתח סדרת פעולות ומחאות המתוכננות על ידי הנכים, שזכו לכינוי "תיק 3700" - על שם סכום קצבת הנכות שעליה התחייבו נתניהו והממשלה. 

אייל כהן, מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", אמר: "נתניהו הוא האיש המרכזי שבגללו נשחקו קצבאות הנכות במשך שנים. הוא מי שהצמיד את הקצבה למדד במקום לשכר הממוצע. הממשלה בראשותו התחייבה להעלות את הקצבה, וגם בזה נתניהו לא עומד.

"הפעימה הנוספת חייבת להיכנס לתוקפה כמו שסוכם וכמו שנחקק. אנחנו בוחרים בין אוכל לבין תרופות, וזה מצב מביש ומביך".