החורף הגיע השנה במלוא עוצמתו, ולצד השמחה הגדולה על גשמי הברכה יש אוכלוסיות שלמות בישראל המתקשות לעמוד בנטל הכלכלי הכרוך בחימום הבית. האוכלוסייה הרגישה ביותר היא קהל הקשישים, שהכנסתם הדלה אינה מספיקה לכיסוי צורכיהם הבסיסיים והם נאלצים לבחור בין חימום ביתם לרכישת מזון, תרופות ומוצרי בסיס אחרים. 

הקרן לידידות החלה כמדי שנה במבצע "מחממים בידידות" - מיזם חימום למען קשישים. במסגרת הפרויקט הקרן מעניקה ל־8,300 קשישים נזקקים מענקים כספיים שיאפשרו להם לעמוד בהוצאות החשמל הכבדות, לצד שמיכות ותנורים. 
אחת מהם היא דורה וינוקור, ניצולת שואה בת 88, היושבת בביתה בבאר שבע כשעליה כמה שכבות של בגדים חמים ומספרת לנו: "יש לי מזגן ותנור, אבל אני לא מדליקה אותם תמיד. פשוט אני יודעת איזה חשבון חשמל אקבל - ואני מנסה לחסוך. אני, כמו הרבה קשישים אחרים, מתקיימת רק מקצבת זקנה". 

דורה עלתה לפני 30 שנה מאוקראינה עם בעלה, שהלך לעולמו לפני כעשור. בזמן השואה הייתה דורה ילדה קטנה. "הפכתי ליתומה ביום אחד", היא משתפת, "ביום הראשון שהנאצים כבשו את אוקראינה. אני בחיים, זה נס". היא ביקשה להצטרף לדודתה שנסעה לסבתה שהתגוררה בעיר מרוחקת, וכמה שעות לאחר עזיבתן, יהודי המקום הוצאו להורג - ובהם הוריה, אחותה התינוקת ודודיה. 

בבאר שבע לבדה חולקו השבוע כ־400 מענקים, תנורים ושמיכות בשיתוף פעולה עם מחלקת הרווחה ומשרד החינוך. תלמידי תיכון "טוביהו" הצטרפו לחלוקה, שוחחו עם הקשישים והפיגו את בדידותם. עמוס גולדשטיין, בן 79 שמתגורר עם אשתו בדירת חדר, שמח לפגוש בתלמידים ולשוחח איתם, מאחר שלדבריו ילדיו ונכדיו אינם בקשר רציף עמו. "אני לא אוהב להתבכיין על מצבי הכלכלי, אבל אני נאלץ לחסוך בהרבה דברים", הוא מספר.

 נשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין אמרה ל"מעריב": "בחודשי החורף מצוקת הקשישים מחריפה ואף הופכת למסוכנת ממש. רבים נאלצים לעמוד בפני בחירה בלתי אנושית, בין חימום הבית לקניית מזון או תרופות. חשוב לנו שיידעו שאינם לבדם, ובשיתוף עם מחלקות הרווחה ברשויות, בזכות תורמים נדיבי לב ומתנדבים, אנחנו מבקשים להגיע לקשישים הנזקקים ביותר ולהבטיח כי הם עוברים את החורף בשלום".