שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע אתמול כי בכוונתו למנות את עו"ד דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, תוך שהוא פועל בניגוד להחלטתו של היועמ"ש. מנדלבליט צפוי להודיע היום על החלטתו בנוגע למינוי וכתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, סבור כי עליו לקבל את המינוי ולא לפעול נגדו. בראיון לאילה חסון ב-103FM הסביר גליקמן מדוע.

"דן אלדד הוא המועמד של אוחנה להיות ממלא מקום פרקליט המדינה", אמר, "מדובר במועמד מנוסה וותיק, לדעתי הוא כבר יותר מ-30 שנה בפרקליטות. הוא החל את דרכו בפרקליטות מחוז ירושלים, לאחר מכן היה המשנה של שי ניצן בתפקידו כאחראי על תפקידים מיוחדים ולאחר מכן התמנה למנהל המחלקה הכלכלית. הוא באמת בשר מבשרה של הפרקליטות".

למה אוחנה רצה אותו ולמה מנדלבליט נעמד על הרגליים האחוריות? אולי מדובר במלחמה אבודה מבחינת מנדלבליט?
"אתמול אמרו לנו שמנדלבליט יקבע שיש מניעה משפטית למנות אותו. אני לא בטוח בכך. בהמשך היום הוא יוציא מכתב ואני יודע שיש שם התלבטות אמיתית. בגלל שדן אלדד לא היה אחד המועמדים של היועץ המשפטי, מנדלבליט סבור שאוחנה מנסה לעשות לו דווקא".

אבל למה אוחנה רוצה אותו? רק בגלל שמנדלבליט לא רוצה?
"אני לא חושב שיש כאן איזושהי סיבה מיוחדת. לא מדובר באורלי בן ארי. אני חושב שאוחנה רוצה לעשות דווקא למנדלבליט".

למיטב הבנתי מדובר באדם עם תדמית מאוד ממלכתית ורצינית
"בוודאי. הוא גם טיפל בתיקי שחיתות רציניים: בפרשת ישראל ביתנו ועוד עבירות צווארון לבן. מנגד זכותו של היועץ לחשוב שיש יותר ראויים ממנו לתפקיד. ההערכה שלי שמנדלבליט יבין בסוף שיתכן ויפסיד במערכה מול השר אוחנה. המטרה של השר אוחנה בעיני מנדלבליט היא אחת – ליצור כאוס ובלאגן בפרקליטות. אם מנדלבליט ילך איתו למלחמה הוא בעצם יגשים את רצונו של השר. לכן אני לא בטוח עד כמה הוא יילחם".

הוא יצטרך להבין שהוא לא היחיד שקובע פה. הוא רק היועץ המשפטי לממשלה.
"נכון. אני עדיין חושב שהדרך של השר אוחנה לעשות דווקא היא גם לא ראויה".

החוק קובע שהשר צריך למנות את ממלא המקום. זו גישה ילדותית מהצד של מנדלבליט לחשוב שעושים לו דווקא. 
"היועץ הציע לשר אוחנה שבעה מועמדים. המקרה של דן אלדד הוא לא המקרה של אורלי בן ארי. אני חושב שזה מינוי ראוי".