ועדת הכספים של הכנסת תתכנס הבוקר (רביעי) לדיון חירום בנושא הפסקת המיזם הממשלתי לביטחון תזונתי בקרב משפחות קשות יום. זאת, בעקבות הפרסומים ב"מעריב".בישראל כ־11 אלף משפחות נזקקות, שהוכרו לצורך השתתפות במיזם, שהוכיח עצמו בשטח. אולם הוא הופסק לפתע בחודש שעבר בשל היעדר תקציב מאושר לתוכנית בתקופת ממשלת המעבר. 

הידיעה ב"מעריב", שבה נשמעה זעקתה של מיה חממי, אם יחידנית משדרות - הזכירה לחברי הכנסת שמבין מאות התוכניות הממשלתיות המשותקות בהיעדר ממשלה קבועה ותקציב מדינה מאושר ל־2020 - נמצאת גם התוכנית החיונית הזו. 

בבוקר הפרסום ב"מעריב", פנתה ח"כ אורלי פרומן מטעם סיעת כחול לבן ליו"ר ועדת הכספים הזמנית של הכנסת, ח"כ משה גפני מטעם מפלגת יהדות התורה, לכנס בדחיפות את הוועדה לדיון בהקפאת המיזם, וכתבה: "המיזם מוגדר על ידי המדינה כניסיוני, ולכן לא נכלל בבסיס התקציב, וכפועל יוצא של שיתוק הכנסת ומשרדי הממשלה ואי־אישור תקציב המדינה, הופסק הפרויקט לחלוטין", אמרה פרומן.

"שוב משלמות השכבות החלשות את מחיר אוזלת ידו של השלטון. עלות המיזם למדינה עומדת על 1.7 מיליון שקל בחודש, והוא מהווה אחת מהתמיכות המשמעותיות ביותר לסיוע למוחלשים ולרעבים ביותר במדינת ישראל. משרד הרווחה חייב להידרש לנושא. מדובר באלפי ילדים רעבים ללחם, ומהם אין להתעלם".

גידי כרוך, מנכ"ל ארגון הצלת המזון "לקט ישראל", שלקח חלק מרכזי במיזם מטעם הממשלה, אמר ל"מעריב" לקראת הדיון: "אנו מלאי תקווה כי הדבר יביא להמשך הפעלת המיזם. חשוב לזכור כי המיזם סייע ל־10,800 משפחות חסרות כל, וכעת הן ממתינות למוצא פיה של הוועדה, לאחר שהפסקתו היוותה עבורן גזירה קשה מאד”.

קבוצה נוספת של ח"כים, ובראשם ח"כ אורלי לוי־אבקסיס, העבירה גם היא פנייה מקבילה בנושא לאחר פרסום הכתבה ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (הליכוד), בדרישה לחייב את ח"כ גפני לכנס את ועדת הכספים בעניין. "אני שמחה שח"כ גפני החליט לחזור בו מההחלטה להתעלם מפרויקט הביטחון התזונתי, ולאפשר את כינוס ועדת הכספים על מנת לאשר את התקצוב לפרויקט החשוב הזה. לא נאפשר לילדים להישאר רעבים כתוצאה מהפלונטר הפוליטי שהמדינה נמצאת בו".

 ביחד עם ח"כ לוי־אבקסיס, פנו לאדלשטיין הח"כים ניצן הורוביץ (יו"ר מרצ) ינון אזולאי ומיכאל מלכיאלי (ש"ס), קרן ברק ואתי חווה עטיה (הליכוד) ואורית פרקש הכהן (כחול לבן). 

ארגונים חברתיים דרשו לפני יותר משנה את כינוסה של הוועדה, משום שכבר אז הבינו כי בהיעדר תקצוב מטעם המדינה, לא יוכל המיזם הלאומי לביטחון תזונתי להוסיף ולפעול. השבוע שלחו הארגונים עצומה לח"כ גפני, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הרווחה הזמני אופיר אקוניס (הליכוד), אשר עליה חתמו כ־700 אזרחים בדרישה לאשר מיידית את התקציב להמשך הפרויקט.