יחיאל וסימונה הכירו לפני כשבע שנים. יחיאל, עם מוגבלות שכלית־התפתחותית, הגיע לדיור בקהילה שמפעיל משרד העבודה והרווחה באמצעות עמותת "אלווין ישראל" בשנת 2004, וסימונה, המאובחנת בתסמונת דאון, התגוררה אז גם היא בדירה בקהילה. השניים הכירו והתאהבו, ובהמשך עברו לגור יחד בדירה משותפת בקהילה בליווי אנשי מקצוע. 

הם היו שותפים מלאים בתהליך ועברו קורס שמספק משרד הרווחה, המסייע להם לבצע באופן מעשי פעולות חשובות רבות. לפני שנתיים וחצי התחתנו בני הזוג, שקשה שלא להתאהב בהם, וכיום הם כבר גרים בבנין דירות רגיל בהרצליה כשאנשי "אלווין ישראל" ממשיכים ללוותם. 

יום האהבה הבינלאומי, הנחגג בסוף השבוע בעולם, הוא יום מיוחד גם עבור הזוגות המיוחדים שבינינו. מדובר באנשים עם מוגבלויות או צרכים מיוחדים, שמצאו את הדרך זה ללבו של זו בניסיון עיקש לנצח חברה שיפוטית ומלאה בסטיגמות ודעות קדומות שגויות.

בדירות השירות לדיור בקהילה של מינהל מוגבלויות במשרד העבודה והרווחה, מתגוררים כיום כ־7,500 אנשים עם מוגבלות ותפקידו של השירות לאפשר לדייריו חיים בעלי משמעות, תוך שילוב מקסימלי בקהילה ועידוד מעבר לדיור עצמאי, לצד סל תמיכות וליווי מקצועי. 

"השכנים קיבלו אותנו באהבה גדולה, ואם יש בעיה בדירה הם תמיד עוזרים לנו", מספר יחיאל, שעובד באחזקה וניקיון בחברת הייטק בתל אביב, ומוסיף: "אני אוהב את העבודה שלי, ואת סימונה אני אוהב הכי בעולם. היא תמיד עוזרת,  היא אישה טובה ויפה והחברה הכי טובה שלי". סימונה עובדת כעוזרת שף בבית קפה וחולמת לעבור קורס טבחות. "אני מאוד אוהבת לבשל ויחיאל אוהב ללמוד לבשל, אז אני עוזרת לו. הוא חתיך, בן אדם אמיתי, ואני אוהבת שהוא מצחיק אותי". 

על העתיד הם אומרים: "אנחנו אוהבים ילדים ורוצים להיות הורים", וסימונה מוסיפה: "המסר שלנו הוא לקבל את השונה כשווה ולאפשר לאנשים עם צרכים מיוחדים להגשים את החלומות שלהם". 

ד"ר מיכל חפץ, מנהלת שירות דיור בקהילה במשרד העבודה והרווחה, אמרה ל"מעריב": "המשרד פועל לאפשר לכל אדם עם מוגבלות חיים מלאים עם משמעות בתחומי החיים השונים. זוגיות הדדית הכוללת רצון, שיתוף, הערכה וכבוד הינה אחד מאותם תחומי החיים". 

דוד מרקו, מנכ"ל אלווין ישראל, הוסיף: "אנחנו שותפים למגמה שמוביל משרד הרווחה. הסיפור המרגש של יחיאל וסימונה מעורר השראה, ומוכיח כי עם המון אמונה ורצון השמיים אינם הגבול. כך נהפוך לחברה מקבלת לצד הסרת חסמים ודעות קדומות”.