משרד הבריאות הודיע אתמול על שלושה חולי קורונה נוספים, והבוקר (שני) עדכן דובר צה"ל כי אחת מהם הנה חיילת צה"ל. בהודעת הצבא צוין כי מצבה קל, והיא פונתה למתחם המבודד בתל השומר על ידי מד״א. בצה"ל הדגישו כי מתבצעת בדיקה לאיתור אנשים נוספים שהיו בסביבתה.

ב-26 בפברואר ניגשה החיילת למרפאת בסיס מטכ״ל בנסיבות שאינן קשורות בנגיף או בתסמיניו. למחרת (חמישי) חזרה החיילת בבוקר לאותה המרפאה בשל אותן הנסיבות, שלא קשורות לנגיף. בתום הבדיקה חזרה החיילת ליחידתה. בצהריים, עם פרסום דבר הידבקותו של הנוסע מאיטליה בנגיף, אדם איתו באה במגע במסגרת עבודתה האזרחית, הונחתה החיילת להיכנס לבידוד ביתי. עד כה, כ-334 חיילים נמצאים בבידוד, כאשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית מחו״ל ומקצתם פגשו במשלחת מדרום קוריאה או בחולים שאובחנו לאחר שחזרו מאיטליה.

בכך, התגלו בישראל עד כה עשרה בני אדם כנשאים או כחולים בנגיף הקטלני. החולים החדשים שהו בבידוד ביתי ויועברו למתחם המיוחד במרכז הרפואי שיבא. 

שניים מהחולים החדשים הם בני משפחה המתגוררים במושב בדרום הארץ ששבו מאיטליה. הם חזרו לישראל בטיסת אל על LY290 ביום חמישי האחרון, 27 בפברואר. במשרד הבריאות קראו לנוסעי הטיסה להיכנס לבידוד ביתי על פי ההוראות.

החולה הנוסף הוא תושב אור יהודה, שנדבק מחולה קודם שביקר בסניף "הפיראט האדום" בעיר. לפי משרד הבריאות, השלושה סובלים מסימפטומים קלים.

לצורך מניעת התפשטות הנגיף, משרד הבריאות יפרסם את כלל המקומות, התאריכים והזמנים בהם שהה כל אחד מהנדבקים. כל מי שהיה עם החולים על הטיסה, וכן במשך 15 דקות או יותר בזמן ובמקומות שפורסמו, הונחה להיכנס לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר המשרד.