מדי שנה מעבירה שירלי קורן, דיאטנית קלינית ומייסדת FitMama - תוכניות הרזיה אונליין למאות נשים ישראליות בכל העולם - תרומה כספית לעמותה שבוחרות הנשים, בגובה המשקל שהצליחו להשיל כולן יחד בתוכנית. קורן מאפשרת לנשים לבחור את העמותה שלה ירצו לתרום את הכסף, אך השנה החליטה בעצמה ובחרה בעמותת "אביב לניצולי שואה", המסייעת לשורדי השואה בישראל במיצוי זכויותיהם.

קורן, המתגוררת בקולורדו ארה"ב, שכלה השנה את סבה דוד זלוצ'ובר ז"ל, ניצול שואה מפולין שאיבד בה את אמו, אביו, אחיו הבכור ואחותו. סכום התרומה של הנשים הגיע ל־ 2,260 שקל, ושירלי הכפילה את סכום התרומה ל־4,520 שקל.

זלוצ'ובר נולד בפולין ב־1931, והועבר  בהמשך לגטו עם כל בני משפחתו. ב־1941 נפטר אביו ממחלת הטיפוס ואחיו הבכור נשלח למחנה עבודה, שממנו לא חזר. באחת האקציות נרצחו אמו ואחותו הגדולה לנגד עיניו, והגרמנים חשבו שהוא מת יחד איתן.

ניצולי שואה, התנדבות (צילום: הפדרציה היהודית של ניו יורק)
ניצולי שואה, התנדבות (צילום: הפדרציה היהודית של ניו יורק)

כשדמה של אמו מכסה אותו, שכב במשך ימים עד שאחיו הגדול משה מצא אותו. לאחר תקופה קצרה הצטרפו שני האחים לפרטיזנים ובהמשך, לאחר המלחמה, לצבא הרוסי. בשנת 1946 עלה דוד לארץ, הצטרף לפלמ"ח, נלחם במלחמות ישראל והקים משפחה. בינואר השנה הלך לעולמו, והוא בן 89.

שירלי מספרת: "למרות הילדות הקשה ומלחמת ההישרדות שהוא עבר, סבא היה האדם החיובי ביותר שהכרתי. לעולם לא צעק, כל הזמן עם חיוך על הפנים ומשפט אחד, שאותו אמר כל יום בחייו: 'הכל טוב!'. הוא הקדיש את חייו לעשות טוב, היה נשיא מועדון רוטרי גבעתיים, התנדב באופן קבוע בארגון יד שרה, התאמן עד יומו האחרון ופיזר אהבה לכל מי שרק פגש.

 הוא מודל ההערצה וההשראה שלי, דוגמה לנתינה ללא גבול, קבלה של כל אדם באשר הוא, חוסר שיפוטיות, אמפתיה, עזרה לזולת והרבה הרבה חיוביות. לכן, כשהלך לעולמו, הבנתי שעליי להמשיך את דרכו והחלטתי שאת התרומה אעביר השנה לעמותה המסייעת לניצולי שואה, שכל כך זקוקים לעזרה הזאת".

אורלי סיון, מנכ"לית עמותת "אביב לניצולי השואה": "אנחנו מודים לשירלי ומעריכים כל תרומה שמגיעה לעמותה, בייחוד כאשר היא מגיעה מיוזמות חברתיות ברוכות. אנחנו מעניקים לניצולי השואה סיוע במיצוי זכויות ללא כל תשלום, והודות לסיוע של העמותה, אלפי ניצולי השואה קיבלו מאות מיליוני שקלים, שמגיעים להם בזכות ולא בחסד, ובזכותם הצליחו לשפר משמעותית את חייהם. אנחנו מוקירים את כל מי שמצטרף אלינו למשימה החשובה - שכל ניצול שואה יחיה בכבוד וברווחה".