משק במשבר: שירות התעסוקה מפרסם הערב (חמישי) את הנתונים העגומים ביותר בתולדות שוק העבודה בישראל, לקראת השבוע האחרון של חודש אפריל: 1,125,814 ישראלים מוגדרים כדורשי עבודה, והם מהווים 27.05% מכוח העבודה במשק - רק מתחילת חודש מרץ נרשמו לשירות התעסוקה 995,666 דורשי עבודה חדשים, 88% מהם בחל"ת, ו-7.2% פוטרו.

עוד נמסר כי במהלך היום התייצבו בלשכות התעסוקה הפזורות ברחבי הארץ 5,315 ישראלים דורשי עבודה, לעומת אתמול, אז נרשמו בסה"כ 8,398 דורשי עבודה, ו-7,565 נרשמים ביום שלישי. עוד נמסר כי מתחילת אפריל בלבד נרשמו בשירות התעסוקה 145,269 מובטלים חדשים.

בנוסף, 3,840 מבין אלה שנרשמו כדורשי עבודה הנמצאים בחל"ת מאז החל המשבר, דיווחו מתחילת השבוע באתר שירות התעסוקה כי חזרו לעבוד. הערכת שירות התעסוקה היא שישנם כמה אלפים נוספים שבפועל חזרו לעבודה, וטרם דיווחו לשירות על כך.

רמי גראור, מנכ''ל שירות התעסוקה (צילום: שלומי אמסלם)
רמי גראור, מנכ''ל שירות התעסוקה (צילום: שלומי אמסלם)

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, מסר בתגובה: "אנו ממשיכים לראות גם ביום זה ממש כי עסקים, קטנים וגדולים ואפילו החברות והגופים החזקים ביותר במשק, ממשיכים להוציא מאות ואלפי עובדים לחל"ת, ולדאבוננו גם לפטר. ככל הנראה, חלק מהישראלים שחזרו לעבודתם השבוע לא עידכנו עדיין את שירות התעסוקה, אך גם אם מדובר בכמה אלפים נוספים, ברור שמספרם של אלה שאיבדו את עבודתם השבוע - יותר מ-30 אלף - הוא גבוה בהרבה. לא זו המגמה שרצינו לראות אחרי פסח״.

עוד הוסיף גראור: ״גיבשנו תוכנית חירום להחזרה מהירה של המובטלים לעבודה ככל שהמצב הבריאותי יאפשר זאת. גם בימים אלו, שירות התעסוקה מייצר פתרונות עבור אלפי מובטלים המבקשים לחזור למעגל העבודה ומחבר בינם לבין מעסיקים הזקוקים לעובדים דווקא בימים אלו, אולם מטבע הדברים ההיקפים קטנים שכן המצב השבוע עדיין רחוק מחזרה לפעילות מלאה".