בדיון דרמטי שהתקיים היום (שני) על פתיחת מסגרות לפעוטות בגילאי לידה עד שלוש, התברר כי לנציגי משרדי הממשלה אין עדיין פתרונות לקראת פתיחת המעונות ביום ראשון. נציגת משרד הבריאות המליצה למטפלות בקבוצת סיכון לא להגיע לעבודה במעונות. נציג משרד העבודה והרווחה לא ידע לומר באיזה מתווה יחליטו על אילו ילדים חוזרים ואלו לא ונציג משרד האוצר אמר כי אין פתרון תקציבי מקובל לנושא המעונות הפרטיים.

יו"ר הוועדה ח"כ תומא סלימאן: "אני יוצאת מהדיון כפי שנכנסתי אליו. ללא תשובות. שהממשלה לא תתקמצן ותתחיל לספק תשובות. מה שצריך עכשיו זה לפתוח את הכיס ולהפסיק את ההפסדים שנגרמים כתוצאה מהשבתת המשק".

קורונה: הלימודים בבתי הספר בישראל מתחדשים בהדרגה (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה: הלימודים בבתי הספר בישראל מתחדשים בהדרגה (צילום: מרק ישראל סלם)

לדיון הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה באסטרטגיות היציאה ממשבר הקורונה באמצעות מסגרות לפעוטות בגילאי לידה עד שלוש נרשמו למעלה מאה מבקשי דיבור באפליקציית הזום, רובם ביקשו להביע מחאה על היעדר תשובות ופתרונות תקציביים, לקראת הפתיחה המתוכננת של המעונות ביום ראשון. 

היו"ר סלימאן סיכמה את הדיון ואמרה: ״אני קוראת לממשלה להקים ועדה רב מקצועית הכוללת מומחים ובה יהיו חברים כל ראשי הארגונים השונים. לא ניתן להשאיר זאת בידי פקידי הממשלה. אם לא יתנו זמן היערכות סביר לקראת יום ראשון אז אנו מסתכנים שהמשק לא יחזור לפעול. אני לא מבינה איך אפשר להגיד רוצים לחזור לשגרה אבל לא אומרים איך לעשות את זה. הוועדה לרווחה ועבודה קוראת למעונות המפוקחים ולגנים הפרטיים להתאחד מול האוצר ולדרוש פתרונות".