במסעדות ובבתי הקפה משלימים את ההיערכות לפתיחת העסקים לישיבת לקוחות ממחר, על פי הנחיות "התו הסגול" שגובשו על ידי משרדי הבריאות והכלכלה. כבר אתמול נראו בתי קפה שהוציאו שולחנות בודדים, בעיקר לשתיית קפה בעמידה, וסידרו את השולחנות על פי התקן של שמירת מרחק של כמטר וחצי ביניהם. בתל אביב, רמת גן וברשויות נוספות ניתנת אפשרות להגדלת השטחים הציבוריים להצבת השולחנות והכיסאות, לנוכח הפחתת מספרם בשל תקנות הריחוק ביניהם.

חלק מהמסעדות ובתי הקפה התמקדו בחודשיים וחצי האחרונים בשירותי משלוחים ובטייק אוויי, אבל היו גם מסעדות שהיו סגורות כל התקופה הארוכה ומחר הן ייפתחו לראשונה. אחת מהן היא מסעדת אנימר ברחוב הירקון בתל אביב, המתמחה במאכלים ים תיכוניים של השף הלל תווקולי.

"מ־15 במרץ המקום סגור וכ־70 העובדים בחל"ת. הם מאוד התרגשו לחזור לעבודה לקראת הפתיחה המחודשת", סיפר רפי בן הרוש, הבעלים. "מירקנו את המסעדה, סידרנו את השולחנות על פי ההנחיות, הכנו תפריטים חד־פעמיים ועשינו הדרכה מיוחדת למלצרים ולצוות העובדים". 
לדבריו, מאז פתיחת רשימת ההזמנות כל השולחנות הוזמנו עד סוף השבוע. "רואים רצון עז לחזור לחוויית הישיבה במסעדה. בשל הביקושים הרבים יש לנו רשימת המתנה. ההערכה היא שבשבועיים הראשונים מהפתיחה תהיה תקופת ירח דבש וביקושים גבוהים של אורחים להגיע למסעדה, אבל המבחן האמיתי יהיה בהמשך".

גם מסעדת חצר גולדמן, הנושקת לים, ברחוב נחום גולדמן בגבול תל אביב־יפו, הייתה סגורה בכל מהלך משבר הקורונה. "לא היה כלכלי לפתוח את המסעדה למשלוחים. היינו צריכים למכור בהנחה מאוד גבוהה, ואף בהפסד", מסביר תמיר רפאלי, מנהל המסעדה המתמחה באוכל ים תיכוני. "אנחנו מסיימים את ההיערכות לקראת הפתיחה. נפעל על פי הנחיות משרד הבריאות, מלצרים יהיו עם מסיכות, יוצעו תפריטים מיוחדים ויהיה ריחוק בין השולחנות. אנחנו רואים שאנשים מתגעגעים למסעדות ורוצים להשתחרר אחרי הסגר הממושך. התרבות הקולינרית מאוד התפתחה בארץ ואנשים רוצים לשוב אליה", הוא אומר.

גם מסעדת MEATEO שברחוב הפלד 46 בחולון תפתח לראשונה את שעריה. "אנחנו פועלים בשלוש קומות. בקומה הראשונה ממוקמת החנות שמוכרת בשרים ובקומה השלישית המפעל. שם המשיכו לעבוד, אבל המסעדה שבקומה השנייה הייתה סגורה", מספר הבעלים מאור ולדמן. "ייחלנו לרגע שנוכל לפתוח את המסעדה". בשל הנחיות "התו הסגול" והצורך לשמירת מרחק, יוצבו גם במסעדה בחולון רק 85% מהשולחנות, לאורחים יוגשו תפריטים חד־פעמיים מעוצבים, והייתה במקום היערכות מיוחדת של הצוות.