בענף המלונאות הושלמה ההיערכות לפתיחה הדרגתית של חלק מבתי המלון ממחר, ואלה שייפתחו צפויים להיות בתפוסה גבוהה במהלך חג השבועות. ברשת דן באילת, המונה שלושה בתי מלון, ייפתח רק מלון דן אילת. "החלטנו על פתיחה מדורגת. ב־11 ביוני נפתח את נפטון וכעבור שבוע את דן פנורמה אילת", אמר ל"מעריב" מנכ"ל הרשת באילת ויו"ר התאחדות המלונות בעיר יאור מוצ'ניק. מתכונת הפעלת המלון תהיה על פי הנחיות "התו הסגול" שנקבעו על ידי משרדי הבריאות והתיירות.

"בחדר האוכל לא תהיה הגשה עצמית. הותקנו מחיצות שקופות וטבחים יגישו את האוכל לאורחים. הטרקלין, הבריכות וכל מה שהמלון הציע לפני משבר הקורונה יהיו פתוחים, אבל עם הנחיות הריחוק ושמירת כללי ההיגיינה. חשוב היה לנו שלא לשנות את הרגלי האירוח של הלקוחות והתאמנו את ההפעלה למציאות החדשה", הוא סיפר.

להערכתו, ענף המלונאות באילת יתאושש מהר יותר יחסית לערים אחרות, המבוססות על תיירות חוץ. "באילת קיים השיעור הגבוה ביותר של תיירות פנים - 90%. לבתי מלון המבוססים גם על תיירות חוץ ההתאוששות תיקח זמן ממושך". מוצ'ניק אמר כי תוך 48 שעות מרגע פתיחת ההרשמה כל החדרים לחג השבועות הוזמנו וכי בחודש יוני התפוסה עומדת בינתיים על 62% וביולי היא כבר מגיעה ל־80%. המחיר לשני לילות לזוג הורים עם שני ילדים, בשני חדרים, יעמוד בשבועות על כ־8,700 שקל. "השנה הוזלנו את המחירים בכ־20%. בשבועות אשתקד המחיר של אותו חדר עמד על 11,700 שקל", הוא ציין".

רשת מלונות גולדן קראון תפתח בימים הקרובים שלושה ממלונותיה בחיפה ובנצרת בכפוף להנחיות משרד הבריאות. לקראת הפתיחה נערכת הרשת ומבצעת התאמות ושינויים במודל האירוח, בדגש על מלון גולדן קראון נצרת, המציע 270 חדרי אירוח, בריכה חצי אולימפית, 12 אולמות אירועים, שני חדרי כושר וספא חדש. 

במלון בנצרת עובדים בימים אלה על התאמות לקהל הישראלי ויציעו לאורחים מגוון תוכניות בידור. נוסף לכך, יוקמו ברחבת הבריכה, המתפרסת על שטחים נרחבים, דוכני מזון שיספקו אוכל מהיר לכמות גדולה של אורחים ושולחנות פיקניק יוצבו במרחב. בחיפה ישובו לפעילות בתי המלון גולדן קראון חיפה ומלון "הטמפלרס", שהצטרף לרשת טרום תקופת הקורונה. "אנו נערכים לפתיחה המחודשת של בתי המלון בחיפה ובנצרת תוך שמירה קפדנית על הוראות משרד הבריאות", ציין מנכ"ל הרשת מיקי שוורץ.