"אנשים רבים עלולים למצוא עצמם ברחוב", הזהיר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, לנוכח הקשיים של רבים מהשוכרים, שאיבדו את מקומות עבודתם בשל משבר הקורונה, לעמוד בתשלומי שכר הדירה. כ-50% ממשקי הבית בתל אביב מתגוררים בשכירות, בהם צעירים רבים שהוצאו לחל"ת או שפוטרו מאז פרוץ משבר הקורונה.

"בעיצומו של משבר הקורונה קראתי לממשלת ישראל לייצר רשת ביטחון לשוכרים, בטרם אלפים ימצאו את עצמם ברחוב, אבל לצערי הרב קריאתי לא נענתה", אמר עוד חולדאי שהודיע על פתיחת מרכז גישור משותף בנושאי שכירות למגורים ועסקים בעיר, בשיתוף לשכת עורכי הדין. מרכז הגישור יעניק ייעוץ ללא תשלום לשוכרים ולמשכירים שנפגעו ממשבר הקורונה.

בעיריית תל אביב התריעו שהמצוקה הכלכלית של שוכרים, חלקם עצמאים או שכירים, עלולה להוביל לריבוי סכסוכים משפטיים, עיכובים בתשלומי שכירות ותביעות פינוי.

"היוזמה להקמת מרכז הגישור עשויה לסייע לעשרות אלפי שוכרים ובעלי נכסים בעיר", העריך יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי. "בתקופה זו של משבר בריאותי וכלכלי מתמשך, שפגע קשות בכל חלקי האוכלוסייה במדינת ישראל, ראוי ומתבקש לקחת חלק פעיל במאמצים למנוע כאוס חברתי, שעלול לגרום לאלפי שוכרים ומשפחות למצוא את עצמם ללא קורת גג".

עו"ד ליאור שפירא, מ"מ ראש לשכת עורכי הדין ויו"ר מועצת עיריית תל אביב, הוסיף: "אני מברך על החיבור בין עיריית תל אביב ללשכת עורכי הדין. זו דוגמא מצוינת לשילוב כוחות, שנועד לתת מענה למצוקת שוק השכירות בימים אלו".