סערה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות בעקבות הראיון ששודר אמש בחדשות 12 עם יונה אברושמי, שרצח את אמיל גרינצוויג במהלך הפגנת "שלום עכשיו" ב-10 בפברואר 1983 בירושלים. כאמור, ברקע ההפגנות הסוערות בשבועות האחרונים בבלפור חזר העיתונאי יגאל מוסקו אל הדמויות המרכזיות בהפגנה שבה נרצח גרינצוויג ובמסגרת הכתבה ראיין את הרוצח יונה אברושמי. "כשאתה אוהב בן אדם אתה מוכן למות בשבילו. אהבתי את בגין אז כמו שהיום הם מעריצים את נתניהו, ואת נתניהו אני אוהב יותר מאת בגין. אני לא הולך היום לבלפור. יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם, והם יודעים מה לעשות", אמר אברושמי.

עוד אמר הרוצח ששוחרר לאחר 27 שנים בכלא "אני שונא אותם גם היום, וגם הם שונאים אותי. הם אנשים רעים, עוכרי ישראל". כזכור, בחקירתו לאחר הרצח אמר אברושמי שהמפגינים הם "כמו חיידקים שצריך להשמיד אותם" וכך הוא חושב גם היום: "חיידקים הם חיידקים, גם היום הם חיידקים. אין ויכוח על זה, הם מפיצים מחלות, צריך להרחיק אותם מהחברה".

בתגובה לראיון, תנועת 'קריים מיניסטר' הגישה תלונה במשטרת כפר סבא נגד יונה אברושמי על הסתה חמורה לרצח ודרשה לעצור אותו מיד.
התנועה העבירה הבוקר פנייה דחופה לממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן לקראת ההפגנה הערב - "אם אברושמי לא ייעצר והערב תהיה אלימות, דם המפגינים יהיה על ידה של המשטרה".

המכתב שנשלח לממלא מקום המפכ''ל (צילום: ללא)
המכתב שנשלח לממלא מקום המפכ''ל (צילום: ללא)


מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר לאחר הגשת התלונה: "הרוצח המתועב אברושמי התיר את דמם של אזרחים שמקיימים מחאה לגיטימית ולא אלימה נגד השלטון. אנו דורשים מהמשטרה לעצור אותו בבהילות ולהעביר מסר ברור של הרתעה ואפס סובלנות לצעירים שאותם עודד. אברושמי מעריץ את נתניהו וניכר שאמירותיו החמורות של נתניהו בקעו מגרונו. במדינה מתוקנת ראש הממשלה היה מגנה מיד את הרוצח אך בישראל 2020 ההסתה מתחילה בבלפור. אנו קוראים לציבור להגיע בהמוניו לבלפור בלי פחד ולתת מחר תשובה ניצחת להסתה ולאלימות". הם גינו בחריפות את מערכת 'אולפן שישי'- "נתנו במה להתרת דם. יש דברים שאסור לשדר".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) צייצה בעקבות הראיון עם אברושמי: "כתבה מבהילה באולפן שישי מתחקה בדיוק מצמרר אחר המסלול ההסתה והאלימות. נתניהו מאשים את המפגינים בהפצת מחלות ועשיית צרכים ומיד אחריו יונה אברושמי (שרצח את אמיל גרינצוויג בפשע שנאה שלא השתנתה עד היום) מכנה אותם ״חיידקים״ ומסביר שהוא כבר לא ,אבל הצעירים ״יידעו מה לעשות״. תתעוררו".

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד-תלם) הגיב ואמר: "דברי ההסתה של הרוצח אברושמי לפיהם המפגינים הם חיידקים ושממשיכי דרכו ידעו מה לעשות איתם הם המשך ישיר של הדברים המגונים של נתניהו. הסתה מובילה לאלימות ולרצח, ועצוב שנתניהו ממשיך לתדלק, לפלג ולהסית. גם הערב אהיה עם המפגינים על הגשרים בכל רחבי ישראל ובבלפור. המפגינים הם אנשיה היפים של ישראל, שנאבקים על פני ארצם".

גם ח"כ לשעבר מוסי רז (מרצ) כתב: "יונה אברושמי פשוט אמר הצעירים יודעים מה לעשות מפחיד". 

אלק פרמוב, ממפגיני מחאה הדגלים השחורים צייץ: "יונה אברושמי רוצחו של אמיל גרינצוויג על מפגיני בלפור: הם חיידקים שצריך להשמיד. קריאה לרצח. לא מרומז. לא בערך ולא על יד. מסקנות אופרטיביות.: כולם מחר בבלפור. ביום ראשון תלונה במשטרה".

איש השמאל יריב אופנהיימר צייץ: "תארו לכם מחבל ערבי ישראלי, רוצח שקוצבים את עונשו, מתראיין לטלויזיה ואומר את הדברים שאמר אברושמי. לא יהיה ח"כ או שר מהמין שלא יזעקו. הטוויטר היה בוער. אבל כשזה יהודי שרצח שמאלני. הס . דממה". הוא הוסיף: "אברושמי הוא יהודי ולכן בכלל השתחרר מהכלא אחרי 27 שנים, כי בישראל משחררים רוצחים- אם הם יהודים. דבריו באולפן שישי מחייבים את עצרו מחדש והעמדתו לדין".

ולדימיר בליאק מועמד ברשימת יש עתיד לכנסת כתב: "הרוצח יונה אברושמי שאוהב את נתניהו ומוכן למות בשבילו. ששיקר לוועדת השחרורים וראוי להירקב בכלא, חייב עוד הערב להיחקר על הסתה לרצח המפגינים".

מחאת הדגלים השחורים הגיבה לראיון: "הפעם לא יעזרו למסית המושחת מבלפור גם אלף רוצחים כמו אברושמי . ככל שיסית ויקרא לרצוח אותנו כך נבוא לבלפור חזקים יותר, רבים יותר, מאוחדים יותר. כי ראש ממשלה שמכריז מלחמה על עמו לא יכול להשאר בתפקידו אפילו יום אחד נוסף. צאו לרחובות, בואו לגשרים ולצמתים, לקיסירה ולבלפור".



איש יחסי הציבור רני רהב הביע זעזוע מהראיון עם אברושמי: "הרוצח יונה אברושמי חופשי ?? אין לתאר את החוצפה שהאיש הזה לא מביע חרטה, נבל. אמיל גרינצוויג נרצח בדם קר. איש רע! איך יצא לחופשי לאחר 27 שנים וחי נהדר...ואמיל ? בקבר! מזעזע".

עו"ד גלעד שר הזהיר: "אברושמי שלח להרבה אברושמים דין רודף לחיסול שמאלנים בוגדים. זה קרוב מתמיד". 

עיתונאי הספורט משה פרימו צייץ: "אני הייתי שוקל טוב טוב אם לשדר את הכתבה הזאת. בסיום הכתבה עם יונה אברושמי ישר אמרתי לבני משפחתי. אלוהים. הוא נותן לגיטימציה לעוד מטורף". 

אורית גלילי-צוקר, לשעבר יועצת לנתניהו, כתבה: "יונה אברושמי רוצח אמיל גרינצוויג, הוא היום המעריץ מספר אחת של בנימין נתניהו. הוא מדרבן מול המצלמה את הרוצחים הבאים בהפגנות נגד בלפור. להקיא, לפחד, להתבייש".

אבל הייתה גם מי שתהתה על עיתוי הכתבה. גולשת המתכנה רואית כתבה: "אני תוהה על עיתוי הכתבה. למה דווקא עכשיו?מה המניע? להציג את הימין כאלים ופסיכופתי?. למה במקום להנמיך להבות עושים כתבה על רצח שהתרחש ב 83'? למה דווקא יונה אברושמי,כי הוא הקיצוני מבין כולם,זה שלא מתנצל? ככה מקבעים תודעה שהימין אלים ושאין סימטריה בין האלימות של השמאל לאלימות בימין".