סגירת מעגל: סבו היה ממפתחי טנק המרכבה, אביו כיהן בתפקידים בכירים בחיל, וכעת עומר קידר (19) מתל אביב מתגייס אף הוא לשריון.
בשיחה עם "מעריב" מסביר הצעיר מה הניע אותו לקבל את ההחלטה: "רמת ההשפעה כחייל בשריון יותר גבוהה מבחילות אחרים. אחד מארבעה זוכה להיות מפקד על טנק".

קידר, שמתגייס לשירות כלוחם בחיל, ביקש לשרת עם שניים מחבריו למכינה הקדם–צבאית כאיש צוות בטנק המרכבה. קידר גדל על ברכי מורשת החיל. סבו, תא"ל במיל' משה קידר, כיהן בתפקידו האחרון בצה"ל כקצין חימוש ראשי. במהלך הקריירה העשירה שלו בצבא היה קידר ראש פרויקט טנק המרכבה וראש מנהלת פיתוח טנקים. בין היתר הוא היה ממובילי פיתוח טנקי מרכבה 2 ומרכבה 3 וזכה בפרס ביטחון ישראל. בנו של קידר, סא"ל במיל' עידו קידר, שירת בחיל השריון במגוון תפקידים.

עומר קידר המתגייס לחיל השריון (צילום: באדיבות המשפחה)
עומר קידר המתגייס לחיל השריון (צילום: באדיבות המשפחה)

"גם בן דוד שלי משרת במסייעת לשריון", מספר עומר, שאומר כי אביו וסבו לא לקחו חלק בהחלטתו להתגייס לשריון. "כשסיפרתי להם על זה, הם ביקשו לוודא שלא קיבלתי את ההחלטה בגללם, ושבאמת השירות בשריון הכי מתאים בשבילי. אומנם גדלתי על הסיפורים על הטנקים, אבל ההחלטה שלי הייתה עצמאית. החלטתי על זה כי בשריון יש אופציה להתגייס כמה חברים ביחד, ואני מתגייס עם שני חברים".

קידר מספר שעל מנת להתגייס לשירות קרבי בשריון הוא העלה את הפרופיל הרפואי שלו. "מאוד חשוב לי לעשות שירות משמעותי", הוא מציין. קידר, שלמד בתיכון ליידי דיוויס בתל אביב, יצא בשנה שעברה למכינה הקדם–צבאית רבין בחיפה, שם הוא החליט ביחד עם שניים מחבריו להתגייס לשריון, ומחר הם יחלו בצוותא את השירות הסדיר, שיימשך שנתיים וחצי.

לאחר שקידר וחבריו יסיימו את מסלול הטירונות והאימון המתקדם בבסיס ההכשרה של השריון בשיזפון, הם יקבלו את הכומתה השחורה, ואז ישולבו לשירות באחת משלוש החטיבות - 7, 188 ו־401. "החיל הזה לא מקבל מספיק קרדיט. צריך שיהיה מי שיעשה את זה", הוא מדגיש ברוח השיר "הוא פשוט שריונר", שנחשב במשך שנים ארוכות להמנונם של השריונאים לדורותיהם.