במשטרה ממשיכים במגננה לאחר הביקורת הקשה נגדה לאחר העימותים שהתקיימו אמש (שבת) בין מפגינים לכוחות השיטור בהפגנה בירושלים. לדברי גורמים במשטרה, האלימות של המוחים גרמה לפציעתם של חמישה שוטרים. 

ההפגנות בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

"כמו בתקופה האחרונה כך גם אמש", ציינו במשטרה, "המשטרה פעלה לאפשר למוחים את חופש המחאה, למרות שחלק מהמפגינים קיימו תהלוכה תוך חסימת צירי תנועה ושיבוש שגרת החיים בעיר. המשטרה פעלה על מנת להסיט את המפגינים מצירי התנועה הראשיים כדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בתושבים. בהמשך, לאחר מספר כריזות של המשטרה להפסיק את השימוש בכלי הרעש, חלק מהמפגינים החלו לגדף ולקרוא קריאות נאצה כלפי כוחות המשטרה".
 
"בסמוך לחצות התבקשו המפיגים לפנות את הצומת ולאחר שהוכרז כי ההפגנה בלתי חוקית, חלקם המשיכו להפר את הסדר הציבורי תוך סירוב להתפזר באופן עצמאי והשוטרים נאלצו לפנותם בכוח ולפתוח את הצומת לתנועה. האלימות הקשה והפסולה שהופנתה נגד השוטרים הובילה לפציעתם של חמישה שוטרים, לאחד מהם נשברה צלע מבעיטה, שוטר אחר קיבל מוט ברזל ברגלו ושוטר נוסף אגרוף בראשו", נמסר עוד מטעם המשטרה.
 
עוד הדגישו הגורמים כי "במהלך המחאה המשטרה עיכבה/עצרה 30 מפרי סדר בחשד לעבירות הפרת סדר ותקיפת שוטר. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר התפרעויות אלימות, הפרת הסדר הציבורי ואלימות כלפי שוטרים בניגוד לחוק".