בני ציפר, העיתונאי ועורך התרבות של עיתון "הארץ", ומי שידוע כמקורב לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו, עורר שוב סערה לאחר שהתבטא על המפגינים נגד נתניהו. ציפר התראיין לרדיו 103FM בתוכניתם של בן כספית וינון מגל, והתעמת עם תת אלוף (מיל') אמיר השכל, פעיל במחאת נגד ראש הממשלה.

ציפר כתב בדף הפייסבוק שלו כי "כמו רבים וטובים בעם, יש לי עכשיו סימפתיה לסגן-ניצב ניסו גואטה, ואין לי אף טיפת סימפתיה לאספסוף המתקרא 'מפגינים'. ייתכן שיש באספסוף הזה אנשים עם כוונות טובות. ואני בטוח שרובם הגדול באים להפגין כדי שתהיה לנו מדינה מתוקנת יותר; אבל כמו תמיד, לאספסוף יש דינמיקה הרסנית משלו, ורואים זאת במבטים הרצחניים והמטורפים של כמה מהמובילים של אותו אספסוף המתעמתים עם המשטרה, שבסך הכול עומדת שם כדי לשמור על הסדר הציבורי". 

ההפגנות בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

ציפר הסביר בראיון: "אני מארגן את פסטיבל המשוררים במטולה ודרך זה הגעתי לכל מיני סופרים ומשוררים, אנשים באמת מהדרגה הראשונה וכו' ושאלתי אותם – מה דעתכם על כל ההפגנות האלה? והאנשים האלה שאני לא אנקוב בשמם כי הם פוחדים מהאספסוף השמאלי, זה מה שמוזר פה. הם אומרים 'הלב שלנו נשבר כשאנחנו רואים מה קורה עם השמאל הזה, אותו שמאל שאנחנו חלק ממנו'. תפסיקו עם השטויות האלה, אתם כורים לעצמם בור. השמאל כורה לעצמו בור וזה רע למדינה, כי בסוף לא יישאר שמאל, אז מה יהיה? לא תהיה אופוזיציה? גם ככה השמאל קטנצ'יק אז עכשיו הוא איבד לחלוטין את הנכס הכי יקר שלו, שהוא תמיד היה מציג את עצמו כאחראי".

בני ציפר (צילום: יח''צ)
בני ציפר (צילום: יח''צ)


"איפה האחריות פה?", שאל העיתונאי, "יש פה פשוט השתוללות של אנשים עם גימיקים, כל מיני טישרטים ויש מחאה כזו ומחאה כזו. אחד חושב שהוא צ'ה גווארה והשני חושב שהוא לנין. משחקים במשהו והעם, אותה מסה גדולה של אנשים שיושבים בבית אומרים 'מה קורה פה? הם ממש עושים צחוק מעצמם'. הכול הצגה ואנשים רואים שהכול הצגה. הכול גימיקים, ברגע שאדם מן השורה רואה טישרטים הוא שואל 'רגע מי ממן את הטישרטים?' זאת אומרת שהכול כמו הצגה של סוף שנה בבית ספר, תפסיקו עם השטויות האלה, די. פשוט פתטי".



בהמשך דבריו אף הוסיף: "עד לא מזמן הייתי בשמאל והייתי מדי שבוע בהפגנות, בשעה שאמיר השכל עוד היה בצד השני, בצד של הטובים במירכאות. יש הפגנות שאתה בא אליהן תוך שכנוע עצמי ולא עם גימיקים אלא עם מטרה מסוימת, מטרה טובה בעיניך ואתה משלם על כך מחיר. פה איזה מחיר משלמים? השמאל שגם ככה כל כך קטן בישראל, יורה לעצמו ברגל".

בשיחה השתתף גם תת אלוף (מיל') אמיר השכל, ממובילי המחאה נגד נתניהו. השכל תקף חזרה את ציפר: "אני ממש נרגש מהדאגה של בני ציפר לשמאל. אין לו שום בעיה להביע עמדה על הפגנות שהוא לא היה נוכח בהן. הניסיון לקרוא למפגינים אספסוף ושמות גנאי מבלי להכיר אותם מצביע שהוא למעשה ניזון מדף מסרים של בלפור ואני חייב לומר, העיסוק של בלפור בהפגנות מצביע שהם כנראה בלחץ. האלימות של סגן ניצב ניסו כולל הלחץ על עורק התרדמת לא יכולה לקבל גיבוי מאף אדם בעולם, ובמיוחד מעורך תרבות וספרות".

אמר השכל אזור לגדר (צילום: מחאת בלפור)
אמר השכל אזור לגדר (צילום: מחאת בלפור)


בהמשך השכל קרא לציפר להצטרף להפגנות: "אני מציע שתסתכל על הכרזות שאנשים לוקחים, רוב הכרזות זה אנשים שכותבים מדם ליבם. אין פה שום דבר ממוסחר, המחאה היא מחאה עממית, אותנטית, של אנשים שכואב להם". ציפר, מצידו, השיב כי לדעתו זוהי "מחאה אשכנזית". השכל לא נותר חייב, ואמר: "אתה עורך תרבות וספרות, למה אתה מפריע לי? אני לא מפריע לך, אני יושב בשקט. אני מציע לך לבוא ולהתרשם. כמו שאתה יודע התקשורת תמיד מצלמת או מתעדת את הדברים הקיצוניים, אני מציע תבוא ותתרשם ממקור ראשון. לפני ההפגנה תגיע למתחם שלנו בבלפור, ותסתכל את אלה שעומדים מולנו. תשמע את הקללות שהם מטיחים בנו ואז יהיה לך יכולת לשפוט יותר טוב. אני לא מוכן שאתה תכנה את החברים שלי אספסוף".