התוואי של קו המטרו, האמור לעבור בשכונות עבר הירקון בתל אביב - מעורר התנגדויות של תושבים. עד כה חתמו יותר מ־830 תושבים המתגוררים בשכונת נאות אפקה ב' בעיר על עצומה המתנגדת להקמת תחנה באזור. הדיירים הזועמים טוענים: "התחנה בשכונת מגורים שקטה, עלולה לגרום לפגיעה באיכות חיי התושבים ולמטרדי זיהום אוויר, תחבורה וחניה". כך לדברי כ־150 דיירים מהשכונה אשר הגישו ערר לוועדה הלאומית לתשתיות.

לטענת הדיירים, התחנה היחידה שהוזזה לאזור מגוריהם בתוואי החדש, שאותו תבצע חברת נת"ע, היא מרחוב בני אפרים. עוד הם טוענים, כי התחנה שתהיה בשכונה שבה הם מתגוררים מרוחקת רק כ־600 מטרים מהתחנה המתוכננת סמוך לצומת הפיל, בעוד המרחק המינימלי בין התחנות אמור להיות כקילומטר. "לא הגיוני שתהיה תחנה דווקא סמוך לבתי המגורים בשכונה", טען דייר באזור.

בעתירה שהוגשה לוועדה לתשתיות לאומיות, באמצעות עורכי הדין ענת בירן ורון נבון, גם נטען כי הכניסה העילית לתחנה ואתר העבודות, שיוקם על שטח של כ־4,100 מ"ר - הסמוכים לבתי מגורים ולגני ילדים - עלולים להפוך את החיים לבלתי נסבלים. לעתירה מצורפות חוות דעת של מומחה, המציע מקומות חלופיים, שלא יהיו בסמיכות לבתי שכונת המגורים. הדיון בעתירה צפוי להיות בתחילת ספטמבר, והתושבים הזועמים הבהירו כי הם נחושים להמשיך במאבק המשפטי והציבורי עד שהתחנה תועבר למיקום אחר.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "מדובר בפרויקט לאומי חשוב, המקודם על ידי משרד התחבורה ואשר תכנונו עולה בקנה אחד עם המדיניות העירונית לחיזוק התחבורה הציבורית והפחתת שימוש ברכב פרטי. קווי המטרו יהוו חוליה מקשרת בין כל קווי הרכבת הקלה לרכבת ישראל וקווי האוטובוס ברחבי העיר".

על ההחלטה לשנות את מיקום התחנה אמרו בעירייה: "כל שינוי במיקום תחנה בעיר מבוצע על ידי חברת נת"ע, לאחר בדיקות תחבורתיות המבוצעות על ידם. בנוגע לקו בשכונת אפקה, נמצא כי מיקום התחנה על רחוב פנחס רוזן ובקרבת צומת רחוב דבורה הנביאה, יספק שירות טוב יותר לתושבים ויכלול ממשק לקווי התחבורה הציבורית ולתכנון העתידי באזור".

מנת"ע נמסר בתגובה: "התוכנית נמצאת כעת בשלב התנגדויות. התושבים הגישו השגה, והיא תידון בוועדה לתכנון ובנייה, על פי ההליך הסטטוטורי ועל פי חוק".

בתוך כך, ועדת התשתיות הלאומיות דחתה ביום ראשון התנגדויות שהוגשו על התוואי של המטרו על ידי תושבים משכונות נוספות בעבר הירקון. את ההשגות לתוואי הגישו תושבים משכונות רמת החייל, שיכון דן ורביבים. התושבים טענו שהתוואי אמור לעבור בתוך שכונות מגורים, מתחת לבתי תושבים, חלקם מבנים ישנים בני 50 שנים ויותר, באזור אורבני צפוף ורגיש. "תכנון זה אינו עומד ברף המינימום של הנדסה ובטיחות", הם טענו והגישו חוות דעת של מומחים.