המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי החליטה לוותר על הגשת הבקשה להרחיק את האזרח שהוכה, לטענתו, על ידי סנ"צ ניסו גואטה בהפגנה שהתקיימה בסוף השבוע האחרון מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, והוא יוכל להשתתף בהפגנות על פי רצונו. כזכור, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, התבטא בעניין ואמר כי מתנהלת בדיקה של המשטרה בנושא. הוא הסביר כי סנ"צ גואטה קצין ותיק מוערך, וכי מח"ש נתנה לו אפשרות לחזור לעבודתו.

ההפגנות בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

גורמים במשטרה אומרים כי "יש לזכור שבאותם אירועים שבהם נצפה גואטה כשהוא הודף מפגינים - זו הייתה תגובה לאלימות שהופעלה כלפיו". לשלוח יד, לדבריהם, לעבר אקדחו של קצין משטרה זה "מעשה שלא ייעשה". קצינים במשטרה טוענים כי "התגובה הייתה עניינית וראויה".

בתוך כך, עצומה שהעלתה לרשת תנועת "זזים - קהילה פועלת", בה הם דורשים לפטר את סנ"צ גואטה, השיגה עד כה למעלה מ-5,000 חתימות. מהתנועה נמסר: "מח״ש אמנם פתחה בחקירה, אבל מפקד המחוז כבר הודיע שסנ״צ גואטה יחזור לשרת בהפגנות בבלפור. אנחנו לא נסתפק בחקירה שתמסמס את הנושא או תפיל את האחריות על המפגינים. על המשטרה להציב עמדה ברורה נגד אלימות, ולהבהיר לציבור, לקצינים המשטרה ולשוטרים שמשרתים בארגון, שאין מקום לאלימות מצד שוטרים, ובטח שלא מצד קצינים בכירים. הדרך היחידה לעשות זאת היא שגואטה ילך הביתה".