אתמול (שלישי) טענה השרה לקידום קהילתי טענה אתמול כי קיבוץ מסילות, בו התגוררה במשך שנים ארוכות, הפלה על רקע גזעני את רופא הקיבוץ הערבי. היא אמרה כי במערכת החינוך של הקיבוץ סרבו לקבל את בנו של הרופא. מרדכי בראון, תושב הקיבוץ, אמר הבוקר לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM: "זה שקר אמיתי, פשוט בושה. אורלי לוי אבקסיס היא פוליטיקאית בסוף ימיה".

גולן: היה או לא היה הסיפור שתיארה השרה אורלי לוי אבקסיס? היא עומדת ואומרת שאתם גזענים שלא אפשרתם לרופא האהוב שלכם להכניס את בנו לגן שלכם ואני שואל האם זה היה או לא היה.
"נתחיל ככה, כל חיי אני חי במסילות, אני מכיר את מסילות מעבר לכל מה שאתה יכול לחשוב. בקיבוץ מסילות זה לא היה".

ענת: לא היה?
"זה חלום, אני לא יודע מאיפה זה נובע, אורלי חינכה את המשפחה שלה 15 שנה בחינוך פה במסילות. היא הייתה אחת מהחברים פה, אני מבין אחרי שישבתי עם עצמי וחשבתי ממה זה נובע, צריך להבין. ילד שלה עוד מתחנך פה בבית ספר צמוד לקיבוץ, בבית ספר רימון. אני לא מצליח להבין או לא הצלחתי להבין, אין בסיפור הזה אחוז אחד של אמת".

גולן: היה לכם במשק בקיבוץ מסילות רופא ערבי?
"איש יקר, כן שאתמול בשביל להיות בטוח במאה אחוז הרמתי לו טלפון".

גולן: מה אמר הרופא?
"הוא אומר, אם ראית מה שפרסמו ב'הארץ' - אנחנו משפחה. אנחנו לא צבועים. אספר לך סיפור פחות דרמטי קצת שמח קצת עצוב"

גולן: רגע אתה רץ. בוא נתעכב, מה הוא אמר? שלא היה דבר כזה?
"הוא אומר שלא היה דבר כזה. בתקופה בה התגורר במסילות, הוא לא היה נשוי, לא היו לו ילדים בכלל".

ענת: כלום לא קרה?
"חבל לבזבז על זה אנרגיה זה שקר אמיתי. זה פשוט בושה, פשוט בושה".

גולן: איך התגלגלה האגדה, איך?
"יש עכשיו כל כך הרבה סיפורים".

גולן: אנשים אולי הפיצו?
"אין דבר כזה בקיבוץ שמישהו בא להיקלט למערכת החינוך ונעשית הצבעה, יש פורום של ועדת חינוך, והוא קובע".

גולן: והם יכולים להחליט.
"אין דבר כזה בחיים, אספר לך עוד משהו מההיסטוריה".

גולן: לא קרה במקרה של הרופא.
"מה פתאום, קשקוש".

גולן: לאורך השנים היו ילדים ערבים במערכת החינוך אצלכם?
"ילדים לא, אבל היו אנשים שהתגוררו. ערבי שהתגורר מעל ל-20 שנה בקיבוץ מסילות. הקשר, אני באופן אישי מקושר להרבה מאוד אנשים בבית שאן, הרבה מאוד אנשים, מעולם לא הסתכלנו על זה ככה, מישהו פה מנסה לקלקל את מערכת היחסים".

גולן: מה הסיבה לדעתך?
"פוליטית כמובן".

גולן: מי?
"אני מקווה שזה לא מגיע עד למעלה למעלה, אם כי יש לי ספק רב אם זה לא כך".

ענת: תסביר.
"יכול להיות שזה הנחיה מהדרגים הגבוהים, מה שנקרא. לא יכול להיות שאורלי, אני מכיר את אורלי לא רק שאני מכיר את אורלי הייתי הרבה מאוד שנים ביחסים מאוד טובים עם אבא שלה שאני מאוד מעריך ומוקיר, בימי חופשה שלו מהפעילות הפוליטית הוא היה בא לדוג במקום מסוים שיש אצלנו, דוד לוי כמובן. מעולם לא הרגשתי אמירות של קיפוח". 

ענת: לא היו טענות?
"לעולם לא ".

גולן: אתה אומר בעצם ש-15 שנה אורלי לוי אבקסיס הייתה חלק מהמשק, לא היו שאלות. איך זה שדווקא היא שגם אח שלה ז'קי לוי הוא אחד הבכירים בהנהגה לאורך השנים בבית שאן, היא עזבה את העיר ועברה לקיבוץ?
"אני כתבתי אתמול מכתב ששלחתי אותו לערוץ 13, שאלתי בעצם את אותה שאלה. היא שרה, היא מקדמת את בית שאן, יש אווירה שנוצרת נגד הקיבוצים, גם הנושא של האסי וגם הנושא שבכלל נגד ההתיישבות העובדת לדעתי. גם הנושא עכשיו שעלה על מה שאורלי מספרת בסיפור בדיה הזה ,שהוא ממש לא אמיתי, והעסק מתגלגל. עם כל הצער, לא מבינים שאנחנו בעצם כורתים את הענף שאנחנו, אתה מבין למה הכוונה שלי"

ענת: למה דווקא עכשיו?
"למה עכשיו? יש מגמה כזו פוליטית. אני חושב שאורלי לוי נמצאת בסוף ימיה בפוליטיקה, ואני חושב שהיא מנסה לשאוב, היא נמצאת באיזה שהוא קמפיין".

גולן: דיברתם.
"שלחתי לה את מה ששלחתי לערוץ 13 בווצאפ. לא קיבלתי ממנה תגובה".

ענת: אתה תתקשר אליה? תשוחח איתה על הנושא?
"אני לא מתכוון להתקשר, אני לא אתן לסיפורים ולבושה הזאת לתפוס יותר זמן ממה שהקדשתי לזה, שזה כל כך הרגיז אותי. זה פשוט לא אמיתי, זה בושה. בקיבוץ מסילות ביחס לאוכלוסייה בבית שאן אורלי לוי קיבלה בבחירות האחרונות יותר קולות ממה שקיבלה בבית שאן, אתמול ישבתי וחשבתי מה קורה לבחורה הזו? לשרה לענייני קהילה ועוד משהו שאני באמת לא זוכר מה זה, אני לא מבין לאיזה רמה הגענו?"

ענת: היא יודעת כמה קולות היא קיבלה בקיבוץ?
"אני משער שכן".