ראש הממשלה החילופי, בני גנץ, טען היום (רביעי) בפגישה עם כתבי תקשורת חרדית כי "נתניהו גורם לפילוג העם, ואני מקווה שהוא יחדל מזה", והוסיף: "אני מציע שלא נהפוך את זה לעניין פוליטי, שמשרת מגזר כזה או אחר, אלא שנשאיר את זה כעניין ממלכתי, תחת הכותרת של 'ונשמרתם', תוך השתתפות בצרכים של קבוצות המשנה".

נתניהו הורה להצביע בעד דחיית התקציב

גנץ התייחס לאפשרות להטיל סגר נוסף: "אני נגד סגר. אפשר לעשות סגר ולהוריד את המספרים, אבל המספרים יצמחו מחדש", וניצל את הבמה להגיב על המתקפות שסופג הממונה על המאבק בנגיף, פרופ' גמזו, בשל התנגדותו לנסיעה ההמונית לאומן: "פרופסור גמזו מסתכל על הדברים בראייה רחבה, תוך בחינה של האתגר הרפואי והתבוננות על יתר המרכיבים".

בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)

יו"ר מפלגת כחול לבן הסביר כי "צריך לצמצם את הסיכון. ביום הזיכרון מנענו מהמשפחות להגיע לקרובים שמתו, סגרנו את בתי הקברות. מה זה אומר? שיש רגעים בחיים שצריך לעשות התאמות למציאות". בדבריו הדגיש גנץ: "אני מקווה שיימצא ההסדר עם ההיגיון. לא בגלל שהחרדים ביקשו, אלא שאני שואל את עצמי מה הכי טוב שיקרה פה".

רוני גמזו (צילום: אלוני מור)
רוני גמזו (צילום: אלוני מור)

בתגובה לדבריו אמר גורם במפלגת "הליכוד": "מדינת ישראל זקוקה כעת לממשלת אחדות מתפקדת שעובדת למענם. המתקפות היומיומיות של כחול לבן נגד ראש הממשלה נתניהו והליכוד  לא עוזרות לכך. אנו קוראים להם להפסיק לקיים ״ממשלה בתוך הממשלה״ ולהתאחד בעבודה משותפת למען אזרחי ישראל".