הרב שי אוחיון ז"ל, אשר נרצח היום (רביעי) בפיגוע הדקירה בצומת סגולה בפתח תקווה, היה נשוי לסיוון ואב לארבעה ילדים, טוהר, בת 13, הלל, בן 11, שילה, בן 9 ומלאכי בן ה-4 והיה היה אמור לטוס עם בנו בן ה-11 לאומן. בשעות אלה מתאספים מול ביתו עשרות חברים ובני משפחה, המומים וכואבים. 

חמיו של הרב שי אוחיון מתראיין. קרדיט: אלון חכמון

סמוך לשעה 12:30 יצא הנרצח מהכולל בו למד בכפר סבא, מלווה על ידי הרב יוסף מוגרבי. הוא סיפר לו שהילדים שלו לבד בבית והוא צריך להגיע אליהם. "ברגע ששמעתי אודות פיגוע דקירה בצומת סגולה בפתח תקווה, לא הייתי צריך יותר כדי להבין שהחבר היקר שלי ב-11 השנים האחרונות, איש שהיה גדול מבחינתי, הוא זה שהיה קורבן לפיגוע".

הרב מוגרבי ממשיך ומתאר: "אני נפרדתי ממנו בכפר סבא, וכששמעתי על האירוע מיד הבנתי שמשהו לא טוב קורה. הדבר הראשון זה שחייגתי אליו 9-8 פעמים. הוא אדם אחראי אבל הוא לא השיב לטלפון. התקשרתי למשטרה, ניסיתי לברר האם יכול להיות שהפצוע בפיגוע הוא הרב שי אוחיון. המשטרה הבהירה לי שהיא לא יכולה למסור פרטים, אבל עצם העובדה שהיא לא שללה את הפנייה הבנתי שאיבדתי חבר יקר. התקשרתי מיד לרעייתו. ניסיתי לבדוק האם קיבלה טלפון ממנו, היא אמרה שלא. לא רציתי להלחיץ אותה. אבל זו הייתה בשורת איוב שקיבלתי. אני מזועזע, אני המום. איש גדול הלך".

הפיגוע בפ''ת: הרב שי אוחיון (צילום: באדיבות המשפחה)
הפיגוע בפ''ת: הרב שי אוחיון (צילום: באדיבות המשפחה)

חמיו של הקורבן עופר כרז, סיפר בכאב: "החתן שלי למד בכולל ואחרי הכולל בא ולקח את הילדים מהבית ספר ובדרך לבית נדקר ונרצח. חתן כזה לא נמצא באף מקום, היה טוב לילדים שלו, לאשתו, לכולם, הוא היה חתן יוצא מן הכלל שאהבו אותו גם במושב אצלנו, הוא היה מעביר שיעורי תורה במושב אצלנו". עוד סיפר כי היה מתוגר אצלו 13 שנה ושהוא תמיד כיבד ועשה הכל. "הבת שלי כל הזמן רק מדברת עליו טוב. הייתי מדבר איתה כל הזמן 'סיוון, למה הוא לא הולך לעבוד?' והיא הייתה אומרת 'אבא טוב לי ככה'. היה לה טוב לי היה סופר טוב. היא עוד בהלם היא עוד בזעזוע מזה. אשתי לא יכולה לעמוד על הרגליים כרגע. הם ביחד כבר 14-15 שנה". 

בתוך כך, הותר לפרסום תמליל השיחה עם מד"א ברגעים שאחרי הדקירה: "איש דקור כרגע באמצע הכביש ליד תחנת אוטובוס בצומת סגולה לכיוון מזרח. אני יורד אליו אני גם חובש. יש אחד דקור ואני ראיתי שהוא מנסה לדקור עוד מישהו בהמשך אבל אני לא ראיתי אם הוא דקר אותו כי אני גר בקומה 14. כרגע אין עוד פצועים, המחבל נתפס. הוא מאבד הכרה, איבד הכרה. הנה עכשיו מד"א הגיעו, הגיע אופנוע".