כ-300 מפגינים התאספו אמש (שבת) בפתח תקווה כדי למחות נגד הפיגוע הרצחני בצומת סגולה, בו קיפח את חייו הרב שי אוחיון ז"ל. דם יהודי אינו הפקר, זה המסר שהעבירו המוחים בהפגנה אותה ארגן עו"ד צביקה וישנגרד. חבר הכנסת אוריאל בוסו, הרב הראשי של פתח תקווה, מיכה הלוי וחברו של קורבן הפיגוע הרב דוד יוסף מוגרבי נשאו דברים. 

ההפגנה בפתח תקווה הערב, צילום: אבשלום ששוני

ח"כ בוסו אמר בהפנה: "בג"ץ לא אישר את הריסת בית המחבל שהרג את לוחם גולני, עמית בן יגאל ז"ל והנה הגיע עוד פיגוע, בו הרוצח היה מי שהחזיק באישור עבודה תקף. חייב להפעיל את הכלי ההרתעתי האמיתי הזה של הריסת בתי מחבלים כדי שיהיה מה לעשות מול המרצחים ולא יכול להיות מצב שבג"ץ היום כובל את הידיים של רשויות החוק במדינת ישראל ומונע מהם להגן על בטחון תושביה".

הפיגוע בפ''ת: הרב שי אוחיון (צילום: באדיבות המשפחה)
הפיגוע בפ''ת: הרב שי אוחיון (צילום: באדיבות המשפחה)

חלק מהמפגינים דרשו מהעירייה והמשטרה לתגבר את מערך האבטחה בצומת בו אירע הפיגוע, הנמצא מרחק של מטרים ספורים מבית ספר, תחנות אוטובוס ושכונות גדולות על מנת שלא יהיה מצב של פיגוע נוסף במקום. גם הרב יוסף מוגרבי, חברו הטוב של הרב שי אוחיון ז"ל, נכח בהפגנה. הוא ציין כי "את השבת הזו עשיתי בפתח תקווה כדי להיות קרוב למשפחה ובמהלך השבת עברתי ליד מקום הפיגוע בשעת ערב, הנמצא על כביש ראשי". הוא הדגיש כי חייב לעשות משהו ולחזק את השיטור במקום, במיוחד בשעות ערב בו האזור מבודד. 

רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, אמר בדבריו כי "עם ישראל הוא עם מלוכד ושום דבר לא ישבור אותנו" וקרא שרק יחד יוכל להמשיך להוכיח שהוא עם חזק, מתחזק ומאמין במה שהוא עושה. "למרות הצער והאובדן הגדול המשפחה והתושבים רוצים שהציבור ימשיך לפעול כדי לבלום את הפיגוע הבא", הוסיף.

הרב יוסף מוגרבי  (צילום: אלון חכמון)
הרב יוסף מוגרבי (צילום: אלון חכמון)

ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, הודיע למשפחתו של הנרצח הרב שי אוחיון הי"ד המתגוררת בעיר, על תכניתו לקרוא משעול על שמו באזור הפיגוע, ועל הקמת אנדרטה לזכרו בעיר. בנוסף הודיע ראש העיר כי יקיים בהקדם פגישה עם צמרת המשטרה והביטחון בעיר, בה יעלה את הצורך להשיב את תחושת הביטחון בקרב תושבי שכונת כפר אברהם הסמוכה לאזור הפיגוע.

ראש העיר רמי גרינברג: "מול פעולות רצחניות של בני מחבלים בני עוולה, נעצים אנו את זכרו של הרב אוחיון הי"ד ואת פעולותיו למען עם ישראל. אני קורא לכוחות הביטחון למצות את הדין עם כל המעורבים בפיגוע הקשה בו נרצח תושב עירנו".