אירוע חריג נרשם היום (חמישי) באחת מתחנות רכבת ישראל. בסרטון שהופץ הבוקר ברשתות החברתיות נראה אדם, הלבוש בווסט צהוב, מנסה למנוע מזוג חרדים להיכנס לרכבת. הנוסעים האחרים זעמו על מי שנראה כמי שעובד בתחנה כפקח של הרכבת. ברכבת ישראל טענו כי האיש לא מועסק על ידי הרכבת או מי מהחברות שנותנות שירות לרכבת.

הסרטון שהופץ באירוע באחת מתחנות הרכבת. צילום: מתוך רשתות החברתיות

אחד האזרחים במקום נשמע אומר בסרטון: "בושה וחרפה, ברכבת אומרים שאין כניסה לחרדים. מי אתה חושב שאתה? תכניס, תכניס אותו. צדיק תיכנס פנימה לרכבת". אותו אדם בווסט צהוב ניסה למנוע מבני הזוג החרדים לעלות לרכבת למרות שאלה עטו מסכה על פניהם. 

כעבור מספר שעות התברר כי האירוע כולו היה מבוים, כאשר ה"פקח" הוא למעשה שחקן שנשכר מטעם חברת ייעוץ תקשורת בשם צור תקשורת, עבור קמפיין מטעם עיריית בני ברק. מטרתו של המיצג הייתה להביע מחאה על כך שקו המטרו המתוכנן לא יעבור בעיר. "שרת התחבורה צודקת: מזעזע שמתכננים רכבת מטרו ללא חרדים לאחר שכל פניותיה של עיריית בני ברק ותושביה לא עצרו את חברת נת"ע מלהגיש תוואי לרכבת המטרו שעוקף את העיר, נאלצנו להמחיש את ההצעה ההזוייה בסרטון המחשה", נמסר בהודעה מטעם העירייה.

קודם לחשיפת ה"תרמית", שרת התחבורה, מירי רגב, הגיבה לאירוע בדף הפייסבוק שלה: "הזדעזעתי לראות את הסרטון המזעזע והקשה מרכבת ישראל. הנחיתי לבצע תחקיר מידי של הנושא. אמירות כאלו והתנהלות כזו לא יהיו בבית ספרי. מתחקיר ראשוני שערכתי מול מנכ״ל רכבת ישראל עולה כי לא מדובר בעובד רכבת ישראל אלא במתחזה שנכנס למתחם התחנה ועוכב על ידי כוחות המשטרה. הנחיתי את מנכ״ל הרכבת לבדוק כיצד מתחזה הגיע לרכבת והצליח להתחזות לעובד רכבת ולפגוע בציבור. דבר שאסור שיתרחש". 

לאחר שנודע כי עיריית בני ברק עומדת מאחורי הסרטון, הגיבה רגב: ״התנהלותה השערורייתית היום של עיריית בני ברק מהווה פגיעה מכוערת וצינית בכבודו של הציבור החרדי, באמצעות התנהגות לא מקובלת שהכתימה והכפישה את עובדי הרכבת והטעתה את הציבור. בושה וחרפה״.

לא ברור האם הנוסעים החרדים נכנסו לבסוף לרכבת או לא. מרכבת ישראל נמסר: "בדקות האחרונות הופץ סרטון בו נראה אדם עם אפוד צהוב עומד על רציף תחנת רכבת ומנהל דין ודברים עם נוסעים. יובהר כי האדם אינו מועסק על ידי רכבת ישראל או חברות הנותנות לה שירותים כלשהם. האדם הורחק מהתחנה על ידי צוותי הרכבת באופן מיידי. הרכבת תשקול צעדים משפטיים כנגדו".