ממשלת ישראל החליטה להטיל סגר כללי על המדינה למשך שבועיים החל ממחר בשעה 14:00, אבל רבים מבעלי העסקים עדיין מבולבלים לגבי ההנחיות. השף טום אביב התייחס היום (חמישי) בתוכניתה של סיון כהן ב-103FM להיערכות במסעדות לקראת הסגר, וסיפר: "אני לא יודע אם לצחוק או לבכות בכל פעם שאני מקבל חדשות לטלפון".

נעלת את המסעדות?
"הסגר ההרמטי הזה מבחינתי לא משנה כלום, כי כבר היינו סגורים. האמת היא, שלהסתובב אתמול ברחוב ולראות שחנות בגדים שמה ירקות והפכה להיות סופר וכל הדברים האלה, אני בפעם הראשונה מצליח להבין איך הציבור איבד את זה לגמרי. אנחנו שוב נמצאים בעלטה, ואספר לך על שיחת טלפון שקיבלתי מחבר שפתח מסעדה, ששאל אותי 'הבנתי שאפשר לעשות משלוחים אבל אני גר באשקלון והמסעדה שלי בתל אביב. האם מותר לי להפעיל את המסעדה?' את זה אף אחד לא אמר".

נכון, יש עוד בלבול גדול לגבי מה זה מקצועות חיוניים, מי בדיוק יוכל לנוע בסגר הזה או לא, אבל ממה שאנחנו מבינים הם מתכוונים להדק עד כמה שניתן.
"זה מה שמצחיק. בעצם מותר לך להמשיך להפעיל את העסק אבל העובדים שלך הם לא חיוניים אז בעצם את לא יכולה, ולהוציא אישור חיוני זה גם משהו שיכול לקחת זמן. יכול להיות שתקבלי אותו בסוף הסגר אז זה כבר לא יהיה רלוונטי. אנחנו נמצאים באמת במצב שהוא כבר מתחיל לבדר, אני לא יודע אם לצחוק או לבכות בכל פעם שאני מקבל חדשות לפלאפון".

אז מה, בכל זאת אתה והחברים שלך צריכים להיערך, סחורה וכן הלאה... יש בכל זאת איזה ניהול, שמענו טענות על זה בפעם הקודמת, שהפסידו הרבה כסף מעבר לסגירה עצמה, לא יכלו להיערך כמו שצריך מבחינת הפרודוקטים והניהול השוטף.
"אני לא הולך להילחם בטחנות רוח בסגר הזה. אני רואה שהוא הולך להיות מהודק ואני מכין את עצמי לסגר. מה שזה אומר, אני מזמין אוכל לפי מה שאני יודע להוציא במשלוחים ותו לא, וזהו. זה מה שיהיה מבחינתי. לגבי הנחיות אחרות נחכה ונראה היום ומחר ואז נקבל את זה, זה יהיה ברגע וכן, זה יבוא עם הפסדים".

אבל לא שומעים שוב על מרד המסעדנים וכל השיח הזה סביב המרד דעך. זאת אומרת, גם אתם מבינים שאנחנו במצב חירום.
"קודם כל אנחנו במצב חירום. דבר שני, אני אף לא קראתי למרד מסעדנים אמיתי, לא שברתי צלחות ולא עליתי לבלפור. אני חושב שזה בסופו של דבר צריך להתיישר. דבר נוסף שצריך להבין במרד, הוא שאם אני פותח היום את המסעדה בלי עובדים זה עולה לי כסף ואם הציבור נמצא בסגר אז מה זה יעזור לי כי זה אומר שכל הציבור צריך למרוד. במרד של מסעדנים צריך שכל המשק ימרוד. אם כולו לא מורד ורק המסעדנים מורדים אז מה עשיתי בזה שפתחתי את המסעדה שלי על אפה וחמתה של הממשלה חוץ מלהפסיד עוד כסף? אז עוד פעם, אין מה לעשות, זאת תקופה שצריך לעבור, הפתרון יגיע באמת מסבסוד ועזרה של הממשלה, וצריך לבוא בעזרה בשכירות, בארנונה, במיסים, בביטוח לאומי שאנחנו משלמים כל החיים ולא מקבלים כלום בחזרה, זה מה שצריך לקרות".