סיון כהן שוחחה היום (חמישי) בתוכניתה עם העיתונאי ושדרן 103FM, בן כספית שהביע את דעתו על הפרסום בעיתון ה'וושינגטון פוסט' שחשף מספר עדויות מפי גורמים בממשל טראמפ ואובמה, לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו נהג להביא עמו לביקוריו בוושינגטון מזוודות עמוסות בכביסה מלוכלכת לניקוי על ידי הצוות במעון ההארחה הרשמי של הבית הלבן. השירות עצמו ניתן ללא עלות עבור המנהיגים הפוקדים את וושינגטון, אך מרביתם אינם נוהגים להשתמש בו, זאת בשונה מבני הזוג נתניהו, לדברי המעידים בפרשה. 

"הגברת נתניהו או מי מטעמה נוהגים באופן קבוע לקחת איתם בכל נסיעה לחו"ל עשרות מזוודות מלאות בכביסה לניקוי יבש, היא כנראה אוהבת את הריח וזה גם לא עולה כסף כשזה בחוץ. אף אחד כבר לא מתרגש. אם מעון ההארחה הרשמי של הבית הלבן  צריך לקבל בביקור של 24 או 36 שעות כמות כזאת של מזוודות ולנקות למנהיג זר בכלל את הכביסה המלוכלכת, זה סיפור", אמר.



וושינגטון פוסט במאמר מעניין היום מפרסמים שנתניהו מביא מזוודות כביסה מלוכלכות לניקוי בבית הלבן. מצטטים שם גורמים בבית הלבן, אתה יכול להסביר לי מה זה? שוב, אנחנו לא מדברים על עיתונות ישראלית אלא על הוושינגטון פוסט.
"ממש נפלנו מהכיסא. אני חייב להגיד לך אבל משפט, הצטרפתי לזנב של השיחה שלך עם אסנת מארק, שמבטיחה תוכנית יציאה סדורה. אני מניח שלא שאלת אותה למה בפעם הקודמת לא הייתה תוכנית יציאה סדורה, הרי כבר היינו בסגר שעלה לנו מיליארדים. אני יכול לתת את התשובה במקומה".

"נתניהו הוא מנהיג מאוד זהיר, הוא תמיד רואה את הסכנות, לפעמים זה טוב ולפעמים זה רע. במקרה של הקורונה זה היה טוב והוא קיבל החלטות נכונות בהחלטה. אז למה ב-26 במאי 2020 הוא מתייצב ושולח אותנו לעשות חיים בהפקרות אחרי סגר במקום לעשות מה שעושים בכל העולם וזה מתווה חזרה מדוד, זהיר, עם מגבלות של לאט לאט וכולי?".

אני מניחה שהוא היה עונה לך כפי שענה באותה מסיבת עיתונאים כשנשאל על זה - אקורודיון, הולכים חוזרים, שלחתי אתכם, המספרים עולים, חוזרים.
"לא. אקורדיון זה מתכון להרס ואנחנו באמצע הרס, לא צריך להתווכח. יומיים קודם הוא הגיע לביהמ"ש, יומיים קודם החל המשפט באותו חיזיון שהוא גורר אחריו את כל הממשלה לשם, והוא כבר חושב על נקודת היציאה מממשלת הרוטציה ומינוף ההצלחה של הסברת הקורונה. לכן ככל שהוא יחזיר את המשק לשגרה הנזק יהיה יותר גרוע, הציבור יהיה יותר שמח ואפשר יהיה לקיים את התוכנית הגדולה של בחירות, 65 מנדטים בלי ליברמן, ריסוק מערכת המשפט והימלטות מאימת הדין".

"זו בדיוק הסיבה שהוא צדק כשהוא אמר לאולמרט עוד הרבה לפני שהוגש נגד אולמרט כתב אישום: 'מנהיג השקוע בחקירות עד צוואר לא יכול לקבל החלטות על גורלה של המדינה'. רק שבמקרה שלו הוא לא יישם. עכשיו לגבי שאלתך על הוושינגטון פוסט, תשמעי זו כביסה משומשת. הרי אנחנו כותבים על זה שנות אור. הגברת נתניהו או מי מטעמה או רוח הקודש נוהגים באופן קבוע לקחת איתם בכל נסיעה לחו"ל עשרות מזוודות, מישהו פעם ספר 19, מלאות בכביסה לניקוי יבש, היא כנראה אוהבת את הריח או וואטאבר וזה גם לא עולה כסף כשזה בחוץ, והמנהג הזה, את יודעת, אף אחד כבר לא מתרגש".

אז זהו, אני חייבת להגיד לך כי יהיה מי שיגידו שזה עיסוק בזוטות ורכילות וכן הלאה, עובדה שעיתון רציני כמו הוושינגטון פוסט מקדיש לכך מאמר היא לא משונה קצת?
"היא לא משונה כי אם הבלייר האוס האמריקני צריך לקבל בביקור של 24 או 36 שעות כמות כזאת של מזוודות ולנקות למנהיג זר בכלל את הכביסה המלוכלכת, זה סיפור. חוץ מזה שתשמעי, אני הרי מתמודד עם טענות הרכילות כבר איזה 25 שנה ואני חושב שהיום, גם הביביסטים הכי שרופים שאומרים טוב אז הוא כנראה נגוע בשחיתות והיא כנראה מטורללת ומנהלת אותו אבל הכל בסדר והמדינה פורחת והכל טוב אז תעזבו אותנו, אבל אפילו הם יודעים שהסיפור הזה הוא אמיתי".

"את יודעת, את מסתכלת על הכביסה המלוכלכת אבל זה רק סימפטום. הרי מי ששולח את מיקי זוהר באמצע משבר הקורונה כשהכל מתפרק ומאות אלפים מובטלים לוועדת הכספים לגושש למשפחה מיליון שקל החזרי מס על הטבות שהם קיבלו על הווילה הפרטית בקיסריה, מי שדורש לטוס לוושינגטון כשהכל כבר בוער במטוס פרטי בנפרד מהפמליה ועוד מנסה לשכנע את התקשורת שזה יותר זול, זה אדם שאיבד קשר עם המציאות. עכשיו זה לא הוא, הביעה היא שהוא נשלט והציבור צריך לדעת את זה. הוושינגטון פוסט בואי נאמר מווטרגייט ועד הדריי קלינר או שכמו שמישהו אחר אמר לי הבוקר 'follow the laundry'".

תגיד, וכשהוא רואה את סקרי המנדטים המאוד לא מחמיאים אתמול בערב, לאן פניו?
"תראי, כל הבועה הזאת שם של בלפור נמצאת בסוג של התמוטטות עצבים. ההפגנות שלטעמי מועילות לו ציבורית עם כל הכוונות הטובות של המפגינים, ומדובר בפטריוטים ישראלים שמקריבים את הונם, מרצם, בריאותם וחייהם וחלק מהם כבר שנים, זה לא מצטלם טוב וזה א נראה טוב כשאתם בעצמכם לא יוזמים היום להפסיק לפחות את הבלפור עד סוף הסגר כמו עם ישראל. לא לתת תירוץ לחרדים ולערבים".  

אז גם אתה בעד פסק זמן לעצור את ההפגנות האלה.
"סיון אני 20 יום כותב את זה, כתבתי את זה ביום שישי האחרון, אני בעד ההפגנות והמחאה, אני במחאת יחידים נגד המשפחה לדעתי כבר 20 שנה. אבל לפעמים צריך להיות פחות צודק ויותר חכם, הנראות של המחאה בבלפור לא תורמת לאפשרות להרחיב את המעגל שלה, להביא גם אנשי ימין רך, יש שם גם כיפות סרוגות".

לא, היו, הרי בהתחלה הגיעו בעלי עסקים ואנשים באמת עם זעקה מהשטח וזה הלך והתמעט וההפגנות קיבלו עם הזמן גוון פוליטי לחלוטין אפשר לומר.
"תראי, גם הפגנות עם גוון פוליטי הן דבר חיובי, אבל בסיטואציה הזו כשאתה בעצם נאחז בקביעה הנכונה לגמרי שממשלה לא יכולה להגדיל הפגנות נגדה, אני למשל הייתי עושה במקום הפגנה בבלפור שלוש הפגנות מוטוריות ענקיות במהלך הסגר, מסע אחד של 50 אלף לבאר שבע, מקיף כינרת אחד, מסע למצדה. את יודעת, הכבישים יהיו ריקים לגמרי, המשטרה תלווה את זה, בכל מכונית שני מפגינים עם מסכות, דגל ישראל, דגל שחור, מה יותר טוב מזה? הייתי מחזק מאוד את הנוכחות על הגשרים והמחלפים שזה דבר מרהיב ולא מדבק, אפשר לעשות את זה במגבלות ה-1,000 מטר וה-20 איש, יש מה לעשות, לא צריך להפסיק את המחאה, פשוט להיות חכמים, זה הכל".