"נקלע לפינה": הפרסומים כי אשת ראש הממשלה נושאת מזוודות כביסה מלאות לבית הלבן, והשאלה האם תמיכת נתניהו בהחמרת המגבלות נובעת מרצונו לפגוע בהפגנות בבלפור הן רק חלק מהסוגיות הרבות העומדות במרכז שיח היום הפוליטי. הפרשן המדיני של חדשות 13, רביב דרוקר התייחס היום (חמישי) לתרחישי היממה האחרונה בפוליטיקה הישראלית, בתכנית הרדיו של אריה אלדד ורוני בר-און. בדבריו טען דרוקר: "נתניהו נדחק אתמול לפינה, ונאלץ לחשוף בפני כולם שהכול בגלל ההפגנות".

אלדד: "עד אתמול, אחרי הצהריים, השמועות מדיוני קבינט הקורונה היו כאלה שנתניהו בעד 50% משק פרטי, כלומר סגר הדוק אבל לא עוצר מוחלט, ומה קרה פתאום שהוא שינה את עמדתו והלך בניגוד לדעתו של גמזו להחלטה על סגר מוחלט?"
"ההפגנות, במילה, חד משמעי, לא שטייניצים ולא כלום".

מפגינים משליכים גללי פרות על הכנסת, מחאת אין מצב

אלדד: "אבל ההפגנות כבר שלושה חודשים".
"נכון, אבל האמת היא שאתמול קלעו אותו לפינה שהוא נאלץ בעצם לחשוף בפני כולם שהכול בגלל ההפגנות, ואני אסביר למה. היה פה מצב שנתניהו היה בעד פחות להשבית את המשק, ואז המשפטנים אמרו לו, 'תראה, אם אתה עושה סגר כמו במרץ-אפריל ש-30% מהמשק היה פתוח, אז יש חוק, גם אז הותרו הפגנות, גם לפי החוק מותרות הפגנות, אז אפשר להפעיל את המתווה שגיבשנו בלילה, שמתיר פחות או יותר 2,000 אנשים ליד בלפור, ובזה נגמר הסיפור".

אלדד: "אתה אומר שמנדלבליט לא אומר את האמת כשהוא מודיע היום בהודעה רשמית מטעמו שלא היה שום קשר בין הסגר המוחלט וההפגנות?"
"תקרא טוב טוב את ההודעה, משפטנים הם גאונים בזה, הוא אומר, 'אני לא הצבתי את זה כתנאי', נכון הוא לא הציב את זה כתנאי. אתה יודע גם כשבן אדם בא לנחקר בחדר חקירות ואומר לו, 'תראה, אם אתה תדבק בגרסה שלך, לא תהיה לי ברירה אלא לעצור אותך. זה לא שאני מאיים עליך, אני רק אומר לך את זה', אותו הדבר אמר מנדלבליט לנתניהו. הוא אמר לו, 'תראה, אם אתה אומר לי שזה אותו סגר, אז אלה אותן הפגנות, לא צריך לשנות. אם אתה שזה סגר אחר, דרמטי יותר, דרסטי שלא היה כדוגמתו אי פעם, אז אפשר גם ללכת למשהו יותר חריף בעניין ההפגנות, אני רק משקף לך את המצב, אני לא שם לך תנאים'. ואז נתניהו שינה את גרסתו והלך נגד גורמי המקצוע ונגד כולם, ואני אומר לכם השאיר קצת טראומות'".

אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90)

אלדד: "אולי זה גם עזר לו עם בתי הכנסת?"

בר-און: "מה הוא גרע מבתי הכנסת?"

אלדד: "מיד אחרי יום כיפור, אין בתי כנסת".

בר-און: "אה, אחרי יום כיפור. אתה יודע כמה נדבקו בראש השנה?"

אלדד: "לא, אבל אנחנו עוד מעט נדע".

בר-און: "כן, אנחנו עוד מעט נדע ואז אתה צריך לא שבועיים אלא חודשיים. יום כיפור זה יום שכל עם ישראל בא לבתי הכנסת, בערך פי שניים מאלה שבאים בראש השנה, הוא לא עשה כלום. אני יכול ללכת איתך 14 שנה אחורה מר דרוקר? אתה זוכר מה קרה לפני 14 שנה בדיוק באוקטובר 2006?"

דרוקר: "אנחנו פוסט מלחמת לבנון".

בר-און: "ומי נוסע למלון קונוט בלונדון?"

רביב דרוקר והזוג נתניהו (צילום: פלאש 90)
רביב דרוקר והזוג נתניהו (צילום: פלאש 90)

דרוקר: "הוא נוסע תוך כדי המלחמה".
"כי הוא לא פונקציונר במלחמה, הוא רק שגריר ונושא את בשורתה של ישראל המתגוננת לעולם".

בר-און: "ואז כשקמת היום בבוקר, וקראת את מה שכתבו ב'וושינגטון פוסט', לא חשת איזה דה ז'ה וו שגונבים לך סיפור בן 14?"
"לא, אני פרסמתי את זה במרץ 2011 כחלק מתחקיר 'ביבי טורס', והדה ז'ה וו שלי היה לכך שיומיים אחרי פרסום התחקיר, אופיר אקוניס, אז דוברו של ראש הממשלה נתניהו, עלה לשידור באחד מערוצי הרדיו והקריא בפומפוזיות את כתב תביעת הדיבה שהם הגישו, כולל הסעיף הזה נגד העובדה שאנחנו טענו שהם באופן שגרתי לוקחים מזוודות של בגדים מלוכלכים".  

אלדד: "אני ממש לא מבין מה אתה רוצה, זה היה לפני 14 שנה. 14 שנה לא עשו כביסה, אתה לא חושב שהגיע הזמן כבר?"
"אני רוצה להגיד לך, לא בצחוק, תבינו, גברת נתניהו, מותחים עליה ביקורת, תובעים אותה תביעות, חוקרים אותה חקירות פליליות, בעלה עלול לאבד על זה את השלטון, אולי את חירותו, ודבר לא משתנה בדפוס הפעילות. תחשבו על זה, אני לא יודע אם אתם רוצים להתפעל מזה, להזדעזע מזה, להישאר אדישים לזה. זה דבר בלתי נתפס, גם הדפוס של המתנות, הארוחות, העסקת היועצים, הכול נשאר אותו הדבר, עולם כמנהגו נוהג. אצלנו, הפוליטיקאים אוהבים להתהדר כמה הם חזקים, הם לא זזים, שום דבר לא מזיז אותם, היא באמת שום דבר לא מזיז אותה, זה פשוט לא ייאמן הדבר הזה".

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בר-און: "אימא שלי נהגה לומר שגנים לא נשטפים במים, גם אם תעמוד כל היום במקלחת, הגנים נשארים אותם הגנים".
"כן, אבל בנימין נתניהו, הכול אתה יכול להגיד עליו, לזכותו ייאמר שהוא טיפוס לומד. אתה רואה המון דברים שהוא משנה, את התחזוקה הפוליטית, את הדרך בה הוא מתחזק את יועציו. המון דברים הוא למד עם השנים, אתה כבר לא רואה עזיבות כאלה כמו שראית ותחנת רכבת אצל האנשים הקרובים לו. אבל אצלה, כלום, שום דבר לא מזיז את דרך הפעולה".

אלדד: "החדשות הטובות אולי זה שעל פי מקורות זרים, בימים הקרובים ייחתם עוד הסכם שלום ואפשר יהיה לעשות עוד כביסה".
"אנחנו שומעים כמוכם שסודאן ממש בשער, היו שיחות כנראה לא כל כך מוצלחות, אז כנראה טיפהל'ה נתקע, אבל זה לא נראה לי איזה משהו נורא דרמטי להוציא את זה, זה נראה לי בשער".

בר-און: "אני נותן לך הזדמנות, ממי אתה צריך ורוצה לבקש סליחה? ויש לך בשבוע הבא ריאיון עם אולמרט, אתה יכול להגיד משהו על הריאיון הזה קודם?" 
"זה לא רק ריאיון עם אולמרט, זה כל שחזור המשפט שלו, אני לא אעשה לכם קידום על הראש עכשיו. אני הכי שונא את המרואיינים שאומרים, 'אני מבקש סליחה מכל מי שפגעתי בו', אז אני אחפש פרסונה. אני כבר ביקשתי קצת בטוויטר בזמנו, אבל מגיעה סליחה ליאיר לפיד, שפעם הכפשתי אותו על כך שלא עמד לימין העיתונות באחד המאבקים, זה היה בנקודה מאוד ספציפית, אבל צריך לומר לזכותו, ובאמת אנחנו אומרים עליו הרבה דברים קשים השנה הזאת, שלימין העיתונות הוא עמד כמעט בכל אחד ממאבקיה".