חשד לניסיון פיגוע ליד חברון: הבוקר (שני) סמוך לשעה 9:00, ניסה מחבל בן 19 תושב חברון לדקור שוטר בצומת העוקפים, סמוך לגוש עציון ונוטרל על ידי כוחות הביטחון שתפסו אותו יחד עם סכין שהייתה ברשותו. מהמשטרה נמסר כי אין נפגעים באירוע. 

מעצר החשוד בגוש עציון (קרדיט: החדשות החמות בפייסבוק)


החשוד התקדם רגלית לעבר השוטר מכיוון הכרמים הסמוכים לצומת כאשר ידיו מאחורי גבו. השוטר שחשד בו, קרא לו לעצור וזה המשיך לנוע לכיוונו ולא נענה לקריאות השוטר כשבשלב מסוים הבחין השוטר שהחשוד אוחז בידו סכין.  שוב צעק השוטר לחשוד לעצור ומשלא נענה לקריאות דרך השוטר את נשקו והשתלט עליו. 

כזכור, בחודש שעבר מחבל ניסה לדקור חיילים שעמדו בצומת הכניסה לאריאל. לאחר מכן הוא נמלט, אך נורה ונוטרל. לא היו נפגעים ישראלים בתקרית. מדובר צה"ל נמסר באותו מקרה כי "מחבל ניסה לדקור לוחמי צה"ל שפעלו במרחב. אין נפגעים לכוחותינו. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבל, ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי, ועצרו אותו. המחבל הועבר לחקירת כוחות הביטחון".

בסוף חודש אוגוסט נרצח הרב שי אוחיון ז”ל לא הרחק מביתו בצומת סגולה בפתח תקווה כאשר צעד על המדרכה ונדקר בחזהו על ידי אדם שהלך בסמוך אליו. אזרח אחר שנקלע לזירה רדף אחרי החשוד בדקירה עם אלה כשהוא נמלט לכיוון אזור התעשייה סגולה. האזרח הלם בו עם האלה והצליח לבלום אותו ולהפילו על המדרכה.


החשוד בניסיון הדקירה בגוש עציון (צילום: החדשות החמות)
החשוד בניסיון הדקירה בגוש עציון (צילום: החדשות החמות)


מספר ימים לפני פיגוע הדקירה בפתח תקווה הגיע וליד מנצור, תושב ג'נין בן 23 לאתר בנייה בראש העין, שם נתקל באדם שבבעלותו דירה במקום. על פי כתב האישום, המחבל שלף סכין, צעק "אללה אכבר", והחל לדקור באמצעותה את הקורבן כ-20 דקירות. בין השניים התנהל מאבק שבסופו הותיר המחבל את הקורבן על הרצפה, דקור בכל חלקי גופו. לפני שעזב גנב את את הטלפון הנייד, המפתחות ושלט רכבו של הקורבן, שהצליח בכוחותיו האחרונים להזעיק עזרה. הוא נמצא על ידי עוברי אורח ופונה לביה"ח במצב אנוש.

הסכין שאחז החשוד (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין שאחז החשוד (צילום: דוברות המשטרה)