סרטון בעייתי: סרטון המציג את תא"ל במיל אמיר השכל, שהיה בכיר בחיל האוויר, נחשף היום (שלישי), ובו הוא נראה מתעמת עם שוטרי מג"ב ומפנה אמירות כלפי שוטרת משמר הגבול ממוצא אתיופי שפעלה במקום בו הפגין. השכל נשמע תוקף את השוטרת ואומר לה: "אל תגעי בי - אני הבאתי את ההורים שלך. את לא מתביישת?". 

השכל התייחס לסרטון, שלטענתו צולם כבר בחודש אוגוסט בעת פינוי מאהל מחאה שהוקם מול בלפור. "הרגעים בסרטון הם הרגעים בהם מספר שוטרים צעירים וחזקים דוחפים אותי ומרעיפים עלי איומים וקללות", הסביר השכל. 

עוד הוסיף כי "הניסיון לייחס לי אמירה גזענית היא חסרת כל בסיס אך אם יש מי שנפגע אני מצטער. זה המקום להדגיש כי במשך שנות שירותי בחיל האוויר עסקתי רבות בהעלאת יהודי אתיופיה - פרויקט שאני גאה בו. מערכת השקר מנסה ליצור יש מאין". 

ראש המוסד לשעבר דני יתום כתב בטוויטר נגד התבטאותו של השכל: "‏אמיר השכל הוא בעל זכויות רבות, אבל האמירה הבזויה היום כלפי שוטרת מג"ב, בת העדה האתיופית, ראויה לכל גינו". 

גם סגן השר לביטחון פנים, ח"כ גדי יברקן, הגיב גם הוא על התקרית ואמר כי "השכל מתגזען ומתנשא על שוטרי ישראל ועל יוצאי אתיופיה. בושה. כך לא מתבטא קצין צה"ל. השכל וחבריו בטוחים שהארץ שלהם. הם אדוני הארץ וכל השאר אורחים במקרה הטוב, ועבדים במקרה הרע. נתניהו הוא רק התירוץ". 
 
עוד הוסיף כי "מסתבר שתחת הכסות היפה של דמוקרטיה, שוויון זכויות ומלחמה בשחיתויות, יושבת לה מפלצת גזענית וגאוותנית. אגב, אמיר השכל, ההורים שלנו היו מגיעים לארץ גם ללא עזרתך. אתה היית חייל שביצע פקודה, בדיוק כמו השוטרת שנשלחה לבצע משימה שקבלה ממפקדיה. תתבייש לך". 

גדי יברקן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
גדי יברקן (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה התייחסה גם היא לתקרית וכתבה: "כל עובדי המדינה הישראלים יוצאי אתיופיה - הרימו ראש, היו גאים במי שאתם ועשו עבודתכם נאמנה. שאף אדם לא יצפה לרגע שתעמדו דום בפניו ותמעלו בתפקידכם רק כי הוא חושב לעצמו שהוא אדון הארץ". 

פנינה תמנו שטה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
פנינה תמנו שטה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

השכל הוא פעיל בולט בהפגנות האחרונות נגד התנהלות הממשלה ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרט. זוהי לא הפעם הראשונה שהשכל מתעמת עם כוחות הביטחון על רקע המחאות. בחודש יוני האחרון הוא נעצר בעקבות הפרות סדר במחאות מול מעון ראש הממשלה בבלפור. 

לאחר שחרורו ממעצר, קיים השכל מסיבת עיתונאים בו טען כי נחצה קו שאסור היה שייחצה. הסיבה הייתה להשתיק את המחאה נגד הנאשם בפלילים בנימין נתניהו. קיבלתי אלפי תמיכות מאנשים שאי אפשר לעצור בשל סתימת פיות". 

אמיר השכל (צילום: אבשלום ששוני)
אמיר השכל (צילום: אבשלום ששוני)

"תפקיד המשטרה לאזן בין חופש הביטוי לטובת הציבור. קיבלנו יחס אנושי משירות בתי הסוהר אבל התשתיות שם - לא מאחל לאף אחד. מחר נפתח מאהל מחאה בשדרות רוטשילד. בתחושה שלי הייתה הנחיה מלמעלה שלא להכיל ביום שישי את ההפגנה", סיים את דבריו.